tooe

Alla inlägg under november 2015

&

Av tooe mjau - 26 november 2015 18:24

Ja men titt ! Det händer !
Sakta men säkert !

Det blir en kartong till hör inne och typ 2 stycken i köket.. sammanlagt blir det ca 8 lådor ? Inte illa pinkat för att vara jag... fy fan vad skönt ! Det är två lådor som jag ska gå igenom som egentligen bara ska kastas... ja säkert 9/10 delar ^^

Till och med enhörningen Charlie är ned packad. Hur vida det blir mellan mig och Lars B har vi inte diskuterat färdigt än. Han har ju funnits med ett tag, även om han aldrig säger något så fyller han en slags funktion, han ler och är glad... men själva grejen är att min sötnos ler och är glad nästa jämt... det gör lite ont att tänka att Lars B kanske inte får följa med... kanske hittat Lars B någon annan att hålla sällskap eller så... vi får se.

Men nu ska jag snart gå och lägga mig.. hoppa träningen ikväll ... är helt slut !

Av tooe mjau - 26 november 2015 11:40

Jag är helt slut körd i benen efter detta gym pass... fick för mig att jag skulle gå hem, visst tjena ! Jag går och lallar och det känns som jag inte kommer någon stans ! Stackars mig ! Haha nej inte ett dugg. Ska försöka öka tempot och förhoppningsvis komma hem snart ? Så får jag äntligen hoppa in i duschen och gå upp till helen och junior, vi ska baka idag ! Och ikväll ska jag iväg och träna med Emma, ska bli kul !

Lägenheten då?
Ja det finns en ambition... jag känner på mig att jag kommer finna kraft, snart... asså fy fan hahah... vart tog tidspesimisten vägen ?

Aja.. det löser sig ! Hejs

/

Av tooe mjau - 23 november 2015 11:37

Sovit sovit sovit, förutom att jag vakna när han skulle åka till jobbet och höll fast honom, så har jag sovit som en stock. Haha ja jag släppte, höll inte så hårt :)

Haha !

Ligger och kollar på catfish (mitt favorit program) har en motivation att jag ska ta mig ner till gymmet om en stund och köra igenom ryggen, så där ordentligt så när jag går därifrån känner jag hur hållningen känns annorlunda, rak i ryggen som en fura.

Men största fokuset är att ta det lugnt. Försöka åtminstone. Det är lite så med ett distans förhållande, det blir lite semester ifrån sitt egna liv när man är iväg fast ändå inte. Just Nu känner jag inte för att vara hemma... för jag vet att jag måste fortsätta i röran. Men jag ska ta tag i det Snart.

Jag Har fått för mig att jag ska börja med självförsvar, bli en Ninja... haha eller helt enkelt en tjej som kan försvara sig ifall att.

Det slog mig i fredags när jag var påväg hem ifrån Helen och Patrik. Klockan var inte mycket men det var mörkt... när mörkret faller är det obehagligt att gå själv. Jag har sällskap i telefonen, och jag är arg att jag ska behöva vara orolig att gå själv eller att jag inte riktigt vågar springa i skogen själv för att det händer saker hela tiden... jag är en del i detta och detta stör mig att jag inte kan röra mig fritt utan att tänka mig för. Tryghetsnarkomanen. Så vad är det som jag är rädd för ? Eftersom jag inte vet hur jag ska gå tillväga om jag kommer i en sån situation gör det hela läskigt.
Jag vet att om jag börjar på en sån sport så är jag inte fullärd direkt, det tar tid men att klara och bemästra grunderna skulle kännas tryggare än idags läget inte veta ett dugg. Vi hade intressanta kurser i skolan, en av dem var "självskydd", jag tyckte att det var bra och jäkligt intressant... men alla dessa grepp och smarta lösningar att ta sig ur en laddad situation har jag glömt. Självklart vet jag hur jag ska bete mig och vistas i ett rum som kan bli laddat... men jag vill ha mer :)
Allt sånt måste man hålla igång för att klara av.
Jag vet att jag följde med en från forshaga gymmet till ett MMA pass... jävligt tung, kul och allting handla om en teknik som jag inte hade en aning om... men Efter det passet fick jag inflammation i benet...

Men det var kul och det kanske vore något ? Jag gillar hård träning och disciplin. Fast inte inflammation i benet... haha ^^


Jag ska forska lite i det där... när jag fått schemat till nya jobbet :)

/

Av tooe mjau - 21 november 2015 23:51

Trött... ja som alltid, vad är skillnaden ?
Ja efter en vecka på blutsaft så vill jag tro att det sker en förbättring.. men jag har i bakhuvudet fått för mig att det är säkert en placebo effekt som med allt annat hokus pokus... men jag blir pigg för en stund.

En får allt vara glad för det lilla.

Märkligt att från juni - november har gått på en blixt ... POFF borta medan tiden just nu går oförskämt sakta. När livet är ovist så rullar det liksom bara på kontra nu när jag vet så sniglar det sig fram, knappt så att det går framåt...

Kanske för att jag längtar och tänker på det mer och mer som gör det så här.
Jag vet inte.

Snart är denna lördag slut och jag också... längtar till söndag, kom hit ! Så jag får åka till min sötnos och ladda batterierna lite, ibland är det bara så skönt med miljöombyte och ett break i vardagen, det behöver jag nu.

Natti

@

Av tooe mjau - 19 november 2015 19:06

Det händer mycket otäckt i världen... jag har varit rädd fast mest arg över det. Visst ska man ta det media sänder på allvar men samtidigt blir det lite för mycket, iallafall för mig. Det Jag mest blir arg för är att jag är född i ett land som en gång var eller upplevdes va fritt och vänligt, självklart förändras synen efter ju äldre jag blir men att just nu vara observant och titta mig bakom axeln... det är inte min grej. Fast Jag gör det för att vara säker. Det jag mest är rädd över är det som finns i min närhet, dom som står mig nära, jag går och är orolig över dom. Samtidigt som med den rädslan väcks ett kontrollbehov att det inte hänt dom något.

Detta får mig att inse att denna dag kan vara min sista.. fast så är det varje dag eftersom facit finns inte i livet, det är här och nu som gäller och konsekvensen som blir av det. Livets skola...
Jag kan gå och vara orolig över att någon spränger sig själv när jag går på stan eller när vem som helst går på stan... samtidigt som jag kan dö vilken minut som hälst av en sjukdom eller olycka. Inte för att jag tänker på det.. jag har inte funderat så mycket på det för att jag själv inte är redo eller klar än. Det som är viktigt är att måna över dom som man har nära och vara ödmjuk. Även fast världen ser ut som den gör är vi också en del av den och den påverkas av det vi gör. Att leva som om det vore den sista dagen eller carpe diem, you namn it.. glädjs åt det som finns och fokusera på det positiva, det som ger en något. Jag tänker fokusera på livet, det som påverkar mig positivt och skita i det som kan hända. Medveten om det är jag... men inget ska göra så att jag slutar leva eller begränsas, det är det dom vill, sprida skräck och rädsla. Men som sagt jag kan inte påverka när eller om... leva i nuet och göra saker som jag mår bra av, umgås med dom personerna som ger mig något positivt och skita i det som egentligen inte spelar någon större roll.

Vad är livskvalite ?


Precis !

Jag väljer att leva i nuet.

yes

Av tooe mjau - 17 november 2015 14:23

Har nu kommit upp i 2 proppfulla ikea kassar och en papp kasse som ska följa med mig till myrorna konteinern ! Yes sir ! Jag har börjat att rensa här hemma... jag som trodde jag gjorde mig av med saker i forshaga flytten till norrköping ?
Haha... nä då ! Där slängde jag i allt jag hitta i kartongen.. !

Ja jag går helt enkelt skratta åt det nu... för nu jävlar ska hälften bort !

När jag går igenom allt hittar jag mina gammla ... "dagböcker", dom blocken jag skrivit av mig i då jag tidigare inte kunde prata om allt inombords.
Jävligt häftig måste jag säga. Vilken resa och det händer att jag får känslan av att det är någon annans block ?! Fast än jag känner igen mig av vissa saker.
Vilken jävla resa och så jävla skönt att vara "här" där jag står idag och det är tack vare allt det som lett mig hit.

Allt är en lär dom.

Det jag egentligen bara ville skriva var att jag har börjar röja här o röran !

Av tooe mjau - 13 november 2015 14:08

En Powernap på någon timme.. klockan ringer och i drömmen så drömmer jag att jag snozzat.. jag är iallafall vaken ! Fixar i lägenheten... har iofs fixat sedan i juli men nu ska jag fixa tillbaka saker, gå igenom och kasta och kanske ge bort och kanske till och med sälja lite, haha det går framåt iallafall !

Idag har kusinen skrivit kontraktet på lägenheten och det är liksom klart. Det ska vara tomt här i års skiftet. Hur tänkte jag ? Haha ! En heltids tjänst med oregelbundna arbetstider och en flytt i detta, ja livet blir allt lite spännande när jag gör snabba beslut. Men allt för kärleken, så är det !

Idag skulle jag ha gått till gymmet... fast det blev inte riktigt så ! Jag var så fasansfullt trött. Och Jag känner mer för att ladda inför ikväll !!!
Fredriken kommer hit och vi ska gå på svenska björnstammen tillsammans med Emelie, DaniEL och sebbe :) och för såna som jag som börjar att komma upp i ålder så behövs det att vilas en massa innan man ska gå på galajj. Igår snacka vi om just krogar - jag, en äldre kollega och en gymnasie elev... jag sa till eleven "fast på min tid... vettu så vare .." och bägge bara titta på mig och börja gapskratta...

26 kanske inte är en ålder ?
Vad vet jag !

Så Jag ska väl ta och börja göra mig iordning.. springa till bolaget eller skulle vi göra det tillsammans ?!

Jag mins inte ! Men jag vet att jag behöver duscha och vakna mera ! Kanske hälla i mig mer kaffe... kanske skulle jag göra något mer ? Fast det mins inte jag !

Det blir i vilket fall skit bra !


Hejs !

*

Av tooe mjau - 11 november 2015 07:37

Idag uppe med tuppen, dagarna ser då väldans olika ut ?! Jag känner mig pigg också ?

Pigg och ser fram emot planeringsdag tillsammans med mina kollegor.

Idag är det onsdag, av någon konstig anledning så fick jag för mig att det var onsdag igår?! Ett tecken på att än börjar o bli gammal. Haha !

Ikväll Ska jag göra som de tidigare kvällar, bara ta det lugnt och koppla av. Somna tidigt och upp upp och iväg till jobbet och köra dygnet. Så kan det vara ibland.

Snart fredag, då får tant fin besök av världens finaste Fredrik och vi ska iväg på galajj och se norrköpings One and only svenska Björnstammen ! Däni !

Mors !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards