tooe

Alla inlägg under maj 2015

*

Av tooe mjau - 28 maj 2015 18:35

Sista natten forshaga/öster deje Värmland. Tänka sig ! Jag har haft en ledig dag och knappt gjort någonting.. mest gått och väntat in tiden. Så drygt att ha en dag ledig innan själva examinations dagen är här...

Jag har knappt mottagning så mitt liv rullar på samma sätt som Windows 95... Vilket är jävligt tråkigt ! Speciellt när jag pratat i telefon och får springa runt och leta efter en svacka som get mig en pinne på mottagningen... suck ! Så om det ska bli skönt att komma "hem" så är svaret JA !

Jag har packat klart, besiktigat lägenheten, städat här ute och druckit kaffe... skulle behöva dra och träna men jag vet inte...

Jag skulle bara vilja att idag blir imorgon.

Snart !

Heddå

Köket blev btw som nytt tamefan

%

Av tooe mjau - 24 maj 2015 23:42

Nu så är det snart dags att sova, hann med eller mindre att stiga upp förens det blev kväller ? Det var värst !

Men jag ska väl typ förklara mig som klar med lägenheten... lite små fix kvar bara.

Fick hjälp med stora sängen och även med att täcka igen dom fula borrhållen lite var stans... ja då var jag klar ?

Bor just nu ute på landet hos ett par klasskompisar, trevligt men jag längtar hem ^^
Imorgon väntar skolan, 3h föreläsning sen drar jag en snabbis till norrköping och lämnar min garderob... jag förstår inte varför jag har så jävla mycket kläder ? Bra att ha och svårt att slänga.
drar sedan vidare :) mihi ! Till min sötnos !

Blir värmland på onsdag igen !

Sen är det bara 2 dagar kvar ;) lalalala lalalala la !!!

Fast innan dess så måste jag få lite sömn... men jag är mörkrädd !! :)

Natti !

&

Av tooe mjau - 23 maj 2015 16:06

Mitt i flyttstädningen, mitt i livet... mitt i allt helt enkelt. Köket, badrummet och vardagsrummet klart.. och hallen. Lägenheten ska vara tom och även om det är lite till att bära ner så är det kaos och jag trivs inte riktigt såhär.. haha jag får panik och blir stående och funderar vart jag ska börja.. lite så.

Glad att jag arbeta som städ tant i ett par år, underlättar lite nu vill jag lova. Köket som säkert är ifrån sent 50-tal skiner och är som nytt ! Känner mig lite stolt faktiskt !

Det ser ut som första gången jag kom hit... jag får flashback i omlopp, jag kan inte riktigt förstå detta än ! Jag kommer att sakna det här stället nått så fruktansvärt.

Jag var iväg förut och fika med Maria i byns kafé, skönt att bara släppa allt en stund och bara snacka skit. Hon ska också flytta snart och hon ska flytta ifrån värmland första gången... så jag förstår en hel del hur hon känner, men hon kommer att fixa det ! I know it !

För två år sedan var det jag som flytta ifrån östergötland... fy fan vad dåligt jag mådde samtidigt som jag visste att jag behövde det på gott och ont. Nu tillbaka... är inte storm förtjust men det får funka, jag ska ju arbeta med det jag vill, man brukar säga att man ska ha en god fritid och att jobbet inte ska ta för stor plats i livet...
jag vet att jag kommer att jobba så mycket det går, för det är det jag verkligen vill. Unna mig den tid till människor som jag vill vara med och även fundera ut vad som skall komma här näst.

Jag har mått lite sisådär ... eftersom jag har inga planer ifrån mitten av augusti... Jonas sa något riktigt bra som jag inte tänkt på "det är ju bara möjligheter" han har så rätt!

Det kommer bli så tomt utan mina värmländska vänner... men jag ska inte hänga läpp. Jag får nära till mina östgötska vänner och även närmare till min fina pojkvän, vilket känns jävligt bra. 1,5 h istället för 4 h.

Nahe.. om jag ska fortsätta att bära saker ? :)

&

Av tooe mjau - 22 maj 2015 17:25

Vi sprang och sprang men tiden han ikapp.

Typ så. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga... jag är bara så sjukt trött. Bärt en massa saker, vet inte hur många gånger jag sprungit i dessa trappor idag.. men lägenheten är TYP tom nu. Helt otroligt... vart får jag kraften ifrån ? Kan det vara min odiagnostiserade adhd som spökar ? Jag antar det.

Envisheten, temperament och lite jävla anamma räddar mig i dessa stunder.

Jag borde köra på mer... men jag är helt slut. Jag måste förbi gymmet idag också... haha vilken jävla dag ! Och hela torkrummet är fullt också.

Mycket också... låt helgen och veckan gå fort... jag vill bara iväg nu.

En sak är säker.. det kommer aldrig att bli som förr :)

×

Av tooe mjau - 21 maj 2015 15:29

Sjukt Sjukt sjukt !!!
Idag skickade vi in den sista tentan för utbildningen och kursen social kompetens. Vi är alltså klara och jag sitter här och förstår inte riktigt. 2 år ? Och det blev plötsligt bara så TOMT !

Vi satt kvar och diskutera kring de vi gått igenom under utbildningen och personligen kan jag bara säga att jag är en helt annan person. Första gången jag satt foten i lärcenter så tog jag det första steget i min utbildning och utveckling med mig själv... så sjukt häftigt och den tjejen kommer jag aldrig att träffa igen för jag är någon helt annan stans nu.

Jag gick hem och började vika kläder... rulla ihop lite mattor och plocka ihop skiten... på lördag ska här tömmas.
hela min situation är helt sjuk just nu... för allting ska förändras IGEN, jävla häftigt !
Skönt men jag trivs allt.

Det är mycket på gång nu.

Och solen skiner.. kanske ska jag ge mig ut i skogen och bara va ? Alltså Jag vet inte vad jag ska göra... bara det att här inne står jag inte ut att vara ?! Jag måste ioförsig skruva ner mitt bord... bära saker ??


Jag kan inte fatta det... men nästa fredag är jag behandlingsassistent /pedagog på riktigt !
Detta är inte bara min förtjänst, från första början var det världens bästa Bosse, världens bästa studievägledare som tog mig runt i verksamheter för att ge mig en inblick i hur arbetet går till... han stötta mig, hjälpte mig med ansökan och alla dessa kopior på arbetsgivaintyg ... den där mannen är guld värld och jag kommer vara honom evigt tacksam ! Tacksam till min familj, vänner och pojkvän - det tålamodet och stödet... ni gör mig sjukt bortskämd genom att bara finnas till, jag kan inte finna några ord... mer än att jag är lyckligt lottad som har er i mitt liv, för det hade inte gått utan er. Självklart är jag en jävligt envis människa och ger mig aldrig men i de stunder jag haft det tufft så har ni underlättat med att bara finnas och lyssnat ! <3

Världens gladaste chäy !


+

Av tooe mjau - 20 maj 2015 08:23

Hej kompisar !

Vakna jätte tidigt.. har fått en del saker gjorda även fast jag egentligen hade vilat sova längre . Men men !

Jag ska snart hoppa iväg till skolan och träffa min grupp, idag ska vi genomföra vår uppgift som ska ingå i vår tentamen. Ska bli roligt !

Onsdag är dagen... det smyger sig fram verkligen... Idag ska jag påbörja min lägenhets tömning ! Hell yeah !

Och ringa en massa samtal !

Jag eftersöker en mobilfri vecka men det slår mig att det skulle inte funka... haha !
Har allt för mycket viktigt va telefonen så jag väntar tills pensionen ;)


Dags att borsta tänderna och springa till schuuulhaaaaan ! Tjarå !

#

Av tooe mjau - 19 maj 2015 13:27

Tänka sig, jag sov väldigt länge idag och gick inte upp vid första larmet utan en timma efteråt... en jätte trött chäy ! Men upp det kom jag.
Maria smsa mig rätt snart om att hon var på väg med släpvagnen. Jag började att bära ut allt ner till porten och staplade på... 2 st LASs for till skroten och jäklars så skönt det känns att vara kvitt allt det som bara stått... underbart !

2h tog det, tar längre tid än vad man tror. Helt klart. Nu Har jag gått och lagt mig i sängen tillsammans med kaffe muggen och Godis påsen... en lycklig chäy !!

Förra veckan slog det mig att sängen är det enda stället som jag kan va i.. alltså mitt kontor, sovplats och mys/ät plats... fy fan vad underbart ! Jag har det bra <3

Av tooe mjau - 18 maj 2015 17:49

Mitt i kaoset... haha fy fan säger jag bara !

Ja här hemma är det hinderbana, lite spännande men det känns som jag inte är klar ? Även fast jag har packat ner ALLT jag äger förutom mina kläder.. vet inte om jag ska vänta lite med det... det är ju endå 2 veckor kvar idag. HELT SJUKT !!!!


Jag har en soffa som följt mig i ungefär ... 6-7 år och den skulle egentligen slängts sist som jag flytta men jag såg fortfarande potensial i den... ja alltså bra-att-ha-soffa liksom. Men när jag väl bot in mig och kommit igång i skolan så började jag ledsna.. jag har suttit och längtat fram tills IDAG, för idag ska jag ÄNTLIGEN få sätta sågen i den. Jajjamensan !! Jonas kommer förbi med en såg som jag ska få leka med =) för imorgon åker nämligen tant och tant Maria till returen med den ! Jag har haft många tankar efter den dagen vi bar upp soffan för alla trappor.. själva senariet vill jag inte vara med om igen då den är väldigt tung och otymplig och går knappt att styra upp i alla vinklar. Så idag är jag en glad chäy !!

Det ska bli så otroligt skönt att slänga en massa, tror att släpet blir helt fullt och det är på tiden ! 


Jag ska bli fri en massa skräp !


Statusen på mig för övrigt är väldigt lugn.. för lugn att jag seriöst funderar på NÄR det ska släppa, haha !! Ja 2 veckor kvar som sagt i skolan... vilket känns långt och utdraget då jag bara sådär känner mig klar, tålamod ? Ja... jag kan stava till det men i praktiken så är det väldigt svårt ... speciellt när jag har något att se fram emot ^^

Men jag ska bita ihop den sista tiden. Jag har inte fattat det helt än, på gott och ont så vet jag hur mycket jag kommer att sakna detta.. det kommer kännas konstigt när jag väl är här ifrån och inte kunna träffa vissa som jag gjort.. alltså det är ju ett sånt därnt dilemma, som jag kommer att lära mig... jag menar mina vänner jag haft på distans kommer ju närmare och jag har ju vant mig vid det... så det här med att lära om kommer ju bli jätte kul. HA NÄRA TILL DOM IGEN LIKSOM ! vilken grej <3 sen finns ju fakttiskt bil, cykel och facebook som underlättar när det finns folk i värmland också som betyder en hel del !


Ja livet är väldigt häftigt. Jag börjar mer och mer bli lugn i det mesta och lite sådär.. rycker på axlarna och säger "det löser sig" och har händerna i fickorna. sen när ? Jag är ju världens bästa på att måla fan på väggen annars.. jag tror att jag har blivit cool helt enkelt eller bara sådär härdad och faktiskt börjar att lyssna på min mammam som alltid säger att det löser sig i de situationer jag själv inte ser det, eller ?

Jag har ingen aning, men det känns bra. 


Jag hade ambition att ge mig ut och springa idag... jag vet att jag kommer men just nu känner jag inte för det.

MEN JAG SKA !



Hahaha... Men det var väl allt för nu... jag tror det iallafall och allt löser sig, visst ? :)




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards