tooe

Alla inlägg under januari 2016

&

Av tooe mjau - 24 januari 2016 12:29

Frukost nr 2 !
Måste ju få lite i magen innan det bär av till gymmet ! Har mensverk ifrån Hell och förstår inte hur jag kan förtjäna detta ?

Ska alltså piska magen som in i norden på gymmet och förhoppningsvis få ett bättre gensvar. Än kan ju hoppas !

Dagen innan den stora dagen, lite pirrig och väldigt förväntansfull ! Äntligen !

Åkte förbi och kollade hur jag skulle ta mig dit och det visade sig vara mycket enkelt.. så till och med jag klarar av det *haha*.
Jag vet en tjej som kommer vara nervös och morgon trött imorgon ! Hon som fått sovit så länge om mornarna och vaknat lite löst av herrn väckarklocka och sedan somnat om igen.
Dom dagarna är förbi ;)
Eller ja... I och med att jag jobbar oregelbundna tider så lär det bli ett par såna morrnar imellanåt ^^

Det ska bli jätte kul !!

Men nu ska jag halsa kaffet, byta om och visa vart skåpet ska stå... jag ska ta ut mig till max idag !

Mot gymmet !

*

Av tooe mjau - 21 januari 2016 19:29

Jasså ärä redan fredag imorgon ?

Tydligen !

Snart måndag ! :)

Iallafall.. Idag har jag gjort som folk har sagt åt mig den senaste tiden "njut, försök och vila så gott du kan nu innan det är dags att arbeta". Inte det lättaste ! MEN ! idag hände det, jag har bara varit ute en stund för att fixa kuvert och frimärken.. annars har jag i princip legat i soffan ... jag har tvättat också ^^

Men ... jag är inte så nöjd över det, skulle kunna kört vasa loppet 3 gånger.. haha !!

Nej men imorgon blir det iallafall gymmet och så !
Jag ska försöka skriva av mitt schema nu så jag kan planera lite "rymma hemmifrån" tillfällen framöver ^^

Äntligen ! :)

Sån är jag !

W

Av tooe mjau - 19 januari 2016 10:46

På tåget igen ! Jajjamänsan !

Mot norrköping och tattuera mig ! Kommer nog aldrig byta studio, nej aldrig !

Här utanför fönstret är allt uppslukad av snön, så himla vackert ! Känns kallare här än i Stockholm. Skönt att komma iväg lite, även fast jag inte fattat att jag har flyttat ?
Allt känns likadant som innan fast jag får träffa min sötnos varjedag, bortskämd tjej !

Med all rätt ;)

Funderar på om jag kommer in i tid... skulle ju vara väldigt tråkigt att komma försenat... men det är ju lite så under vintern, inget går som det brukar.

Så serä ut iallafall !


Häj !

T

Av tooe mjau - 18 januari 2016 17:46

En vecka kvar tills det är dags att börja arbeta igen, 3 dagars introduktions dagar skall hållas och jag ser fram emot det jätte mycket, det har jag gjort sedan oktober !!

Fick mitt schema idag, jag som saknat lite struktur till framtiden. En schema rad har jag men det står bokstäver ist för tider så jag antar att det är nämnt förkortningar vilken tur man arbetar efter per dag, vilket gör att jag får dröja en vecka till att planera stunder att träffa kompisar framöver, haha så jag får allt klart för mig :)

En vecka går snabbt.

Imorgon rymmer jag en stund, dags att tattuera mig igen. Jag har ingen aning om vad Jenny har tänkt sig eller vad jag har tänkt mig, det får bli en liten suprise helt enkelt !

Så imorgon är det ingen sovmorgon, det är upp tidigt som gäller.
Imorse vakna jag med strömavbrott... blir ju inget kaffe utan ström, så jag gick och la mig igen och sov och när jag vakna så fungera allt som det skulle igen - keff blev det idag med !

Träna har jag hunnit med också, impad !
Ja faktiskt. De andra gångerna det varit dags för mage/ben pass så har jag knappt orkat, suckat och väntat in i det sista... jag fattat inte varför jag är så trött ?

Antar att det beror på att jag fått vara ledig så pass länge. Jag måste jobba... har aldrig känt behov av att vara ledig, bara de stunder då jag har viljat träffa Fredrik då vi var på distans.

Har nog aldrig haft semester tror jag ? Förutom nu då i 25 dagar ^^

Ja vi är alla olika... men jag trivs efter att veta att jag ska jobba och sedan planera utefter det. Ja.. planera försöker jag med... men jag gillar mest det spontana.

Livet är än så länge långt så jag hinner nog kära mig att planera tids nog.

Nahe kanske dags att se över tåg tills imörra !.
Hejs !

/

Av tooe mjau - 14 januari 2016 12:09

Jag börjar känna mig rastlös som vanligt när jag inte jobbar, ska ju börja om någon vecka sådär men iallafall !

Jag vill komma igång nu !

Idag ser planerna ut såhär..
Typ, tror jag !

Jag ska komma upp ur soffan som jag har sovit i från kl 8.00 ge mig ner till gymmet i denna kyla- som den viking jag är ! Gå hem och fixa till mig lite för att gå och handla och fixa käk tills sötnosen kommer hem - det blir en suprise !! :D

Sedan ska jag återvända till mitt soffhörn. Ja !! Jag kanske ska fixa håret idag också ! Och ev tinga frisören... känns lite läskigt med frisörer när jag märkt hur olika de är... sist blev jag tyvärr väldigt besviken. Men jag har inte get upp än !!

Ska väl försöka att rulla ur soffan och komma iväg... bara gör det !


Okey då !

!

Av tooe mjau - 13 januari 2016 09:02

På tåget tillbaka hem.
Har varit med Lina och umgås. Åkt pulka och skrikit "kolla vad snö Lina!!" När jag skönk ner till knäna ... ja den värmlandska vintern skämtar man inte om, den är rejäl och någonting jag har saknat. Värmland är magiskt och ett län som jag alltid kommer att ha i hjärtat !

Det har varit spännande, besökt platser jag aldrig varit på och äntligen få träffa en vän som jag inte sett på länge !

Det har varit kallt ute och det har snöat hela dagarna. Jag har besökt nordens största godis affär och jag blev helt tagen där ett tag, hur är det möjligt att det är så stort ? Vet iallafall en kille som kommer bli mycket glad när han kommer hem ifrån jobbet... jag fick i uppdrag att köpa godis till honom ^^ som den chocklad ätare han är... så köpte jag massor med smågodis. Jag har ju mina perioder med när jag bara öser i mig chocklad <3

Charlottenberg var allt en upplevelse.. rea överallt och till relativt schysta priser. Lina berätta att norrmännen handlar mycket där.

Värmland fashinerad i många delar och jag kan inget annat än att älska det.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som hälst om det men jag skulle nog bli väldigt tjatig och utdragen.

Har precis stannat i Kristinehamn, det är en bit kvar. Spelar ingen roll jag skulle kunna sitta här hela dagen och bara se ut på allt vackert än åker förbi. Tror till och med värmländskan hat smittat min östgötska, haha !

Men det ska bli skönt att komma hem och invänta världens bästa <3

/

Av tooe mjau - 10 januari 2016 12:02

Nämen !

Jag som trodde att jag inte skulle orka göra något igår.. men jag förvåna! Jag gick och sola och lyssna på musik.. bestämde mig att springa ner till gymmet och lekte på den där crosstrainern (finns det något tråkigare?) Och car sedan helt slut men körde några övningar efteråt... var nära att falla ihop av trötthet !
.gick hem och va värsta super tanten.. jag tvätta och fixa, trodde att jag skulle somna jätte tidigt men det visade sig att jag inte kunde somna.

Tillslut vaknade jag asa tidigt, gick upp och sov vidare i soffan, ska jag vara ärlig så har jag inte vaknat än. Statusen är som igår "jag orkar inte göra ett skit idag" fast jag är rastlös.

På tv är det bara skit. Hahaha värsta bitter tanten !
Jag ska kanske packa idag ? Jag ska ju faktiskt ge mig iväg imorgon ! Till Arvika där min vän Lina bor !
Äntligen Värmland ! Som jag saknat... känns som jag är där ifrån fast jag bara bodde där i 2 år ? 2 år som gav mig tid att resonera, lära känna mig själv och göra vad jag ville.. plus att försöka prioritera och planera
.. jag som älskar att planera *NOT* :D !

Värmland gav mig väldigt mycket även goda vänner som jag lärde mig mycket av ! En spännande tid och skulle jag få bestämma så vill jag i framtiden bo i buchen men skog och natur nära.

Men det är 100 år tills framtiden ! Jag får lyxen att rymma dit ibland iallafall, fina värmland !

Sådä så !

Men idag... har jag inte kommit överens med mig själv vad som händer.. jag tror jag blir kvar i soffan tills jag tröttnar ^^

Hejs !

#

Av tooe mjau - 9 januari 2016 13:18

Nämen cha ! Det var inte igår.. dags att möjligtvis uppdatera lite, för gammla tiders skull, eller ?

Det är väl klart.

Inte för att jag i detta nu gör så mycket ? Mest laddar för att gå och träna... fast det går inget bra. Jag vet att jag vill men att jag inte måste, lite lurigt... för jag tappade motivationen någonstans ?

Vart är ru ?

Nåväl.. jag ska inte krusa... det värsta jag vet ^^ Jag ska dit oavsett.
Tanken med idag var att färga håret, sola och träna ... fast hitils har jag tagit mig upp och druckit kaffe, jag liksom fastna här i soffan. Jag förstod aldrig vad som hände tror jag... jag vakna inte ordentligt. Jag hade liksom byggt upp en mur av kuddar i sömnen så när jag vakna var jag omringad... måste sett ganska kul ut !

Påtala om att färga håret.. jag har ju sett förjävlig ut med olika nyanser av blond.. gul, orange och vit (platina.. kan ni tänka er). Igår hände det ! Jag köpte något som jag aldrig testat innan ! En Moss som tar bort gul/orange toner i håret... jag vill tro att det funka .. fast jag nämnde för herrn i mitt liv att det kan också vara en slags placeboeffekt ... för att det stod att den skulle fungera och ta bort missfärgningar, enligt förpackningen... men han tyckte sig se en skillnad ! Så jag får tro på att det blev bra ^^

Förutom mitt i-landsproblem att hitta min motivation så har jag det oförskämt bra. Mätt och lycklig o lite trött då som i vanlig ordning. Kanske skiter jag i denna dagen och låter den går förbi och satsar på imorgon istället.

Sånt som märks.

Men nu är det änööööffff


Hare bra !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards