tooe

Alla inlägg under december 2015

×

Av tooe mjau - 12 december 2015 23:07

Hemma !

Ja nu så är tant hemma, grannen spelar juldunk... skönt att höra att det finns någon med julstämning iallafall, själv fattas den. Kanske inte så konstigt när det fortfarande är plus grader mitt i december... men inte ska jag väl klaga ? Det frös ju ändå på nu ikväll märkte jag när jag skulle gå hem ifrån Helen. Jajjamänsan ! Jag åkte på sulorna hem, underlättar kvällar som denna när jag inte är så pigg.

Idag må jag säga att jag varit duktig ! Nej jag skojar inte ! Idag fick jag barbordet sålt och har rensat lite och sorterat vad som kan slängas med vilket.
Ja, mamma och jag ska till returen i veckan och kasta saker... börjar faktiskt nu se ett slut i röran ! 9 kartonger är nu packade, dv.s att en kartong återstår. Jag vill och hoppas att det bara är sammanlagt 10 st kartonger.
Det var ju det jag satte som mål.
Skulle det bli fler... ja då får jag gå igenom någon kartong och dividera. Det är ju endå bara saker när allt kommer omkring.

Nu har jag iallafall inga möbler kvar.. det står 3 stycken byråer här som kommer och bli hämtade i veckan, Helen ska ha dom. Ska bli så skönt när lägenheten blir tom... så jag kan göra det sista innan besiktningen.

fram tills dess så väntar lite. Vi snackade om veckan förut.. insåg då att jag har veckan väldigt full ^^
Its True !

Förutom allt packande och inslaget porslin så ska jag hinna förbi returen, jobba ett par timmar, julbord och gå på bio innan det är dags att flytta. Ja just ja ! Beställa ett släp ska jag hinna och göra också !

Haha.. livet är ju helt underbart på helfart. Det ska faktiskt bli skönt att få ha lite ledigt efter nyår... tror jag ska passa på att sova tills jag vaknar och försöka ta allting me lugn och ro den perioden. Jag ska iallafall ge det ett försök ;).

Men nu... tid för att sova.

Av tooe mjau - 9 december 2015 18:23

Ett år går fort, sanna mina ord. Det har varit en resa och jag har trivts så bra under tiden. Inte hade jag trott detta ? Att jag skulle träffa en sån fin människa som jag känner så starkt att jag vill vara med typ hela tiden. För mig är det stort och jag är så tacksam.

Jag var aldrig inställd på att personen bakom telefonen skulle bli så speciell och så omtyckt. Ska jag vara ärlig så trodde jag aldrig att orden "jag älskar dig" hade en sån stor betydelse och innebörd som det har idag. Har varit väldigt strikt och försiktig med att säga det innan... men idag känns det som jag inte kan sluta säga det, det är viktigt och jag kan inte sluta att säga det och tänker inte sluta !

1 år på distans, på ett tåg i en väska från Värmland och nu en tid från norrköping. Snart i eTT par kartonger som ska packas upp, snart ett liv tillsammans. Känns väldigt stort och rätt. Det är honom som jag vill dela livet med.

Han han han ! Det har varit ett fantastiskt år och jag ser fram emot fler med denna fina människa. Jag kan vara jag fullt ut, utan att behöva tänka efter.. det faller så naturligt.

Egentligen finns det inga ord som går att beskriva känslorna jag bär på, jag är bara så tacksam att han finns i mitt liv.

bara Kärlek !

_

Av tooe mjau - 8 december 2015 23:45

Med lite översikt och planering så...
Kanske det här slutar bra tillslut ?!

Haha.. så Här strukturerad har jag nog aldrig varit förut. Nu har jag satt upp "måste saker" på de dagar som jag är ledig. Slänga saker, springa till myrorna och åter slänga mer saker. "Hur mycket grejer har hon egentligen ?!" Ja det kan man faktiskt börja att undra. Jag undrar fortfarande vad allt kommer ifrån ?

Jag slängde fler skor idag och lite mer kläder. Sakta Men säkert går det och jag är glad att jag faktiskt slänger saker... mer saker än tidigare.

Det är nyttigt med flyttat. Tänk om jag hade tagit de andra lika seriöst ? Då hade jag haft mindre att göra idag.

När detta väl är över så är jag glad att jag har 3 års städ erfarenhet så det går i ett svep, tack stormtrivs.

Jag skulle kunna fortsätta hela natten med att riva ut grejer och slänga... vad skönt det hade varit att bara åka med allt till returen. Jag har märkt det att de tillfällena jag inte är hemma och återvänder så går det lättare att rensa.

I mitt nya liv så ska jag försöka handla så lite som möjligt... om jag inte råkar bli kär i något så klart... som i ett par skor tillexempel, det är ju så himla lätt att bli. Fast med åren har "vill haaaaaaa" behovet minskat. Minns förr när jag och Carro sprang ner varje tisdag på vår traditionella "netto dag" och impulshandlade och jimmpa sa varje gång till Carro "kom inte hem med massa skit igen", jag förstår honom idag... även fast jag älskar netto och deras spännande saker så känner jag inte samma behov som då. Plus att sakerna gav mig inte mer glädje.. snarare behovet att köpa mer växte, saker kan inte ersätta något - bara för stunden, en kort stund.

På måndag ska jag dubbel checka alla kartonger, max 10 st har jag sagt ska jag ta med mig... resten följer inte med. Men själva grejen med att packa en kartong, jag insåg att det behövdes inte mycket för att fylla en.

Vilket i-lands problem... inget jag är stolt över men jag kan säga att jag inser vilket slöseri och är inte den samma idag :) tur är.

Kanske borde jag släppa allt och försöka sova... det är ju en dag imorgon också.

^^

Av tooe mjau - 8 december 2015 06:59

ÖppÄ mä tuppen ! Dä ni ! Kors i taket... ibland så förvånar jag mig själv... tidiga mornar är inte riktigt min grej, jag kommer att vara helt slut när dagen är slut, fast vad gör väl det när allt kommer omkring ?

Det kommer en ny dag imorgon. Och då får jag sova lite mer än idag.
Ikväll, kanske jag hinner och packa lite till ? Jag hoppas det... jag ska iallafall mäta väggen åt kusin. Kolla upp släp, kanske boka ett redan nu ? Vore ju väldigt bra att vara ute i God tid, för en gångs skull - försöka samla vuxen poäng ;)

Förra veckan lyckades jag minsann att samla 1 sånt poäng ! Då ringde det på dörren... en skäggig man från hyresgäst föreningen. Jag var ju bara tvungen att gå med. Iallafall i ett kvartal... när besiktningen är över och sådär. Även fast jag eller mest fredrik har fixat och fräschat upp lägenheten till ett bättre skick så finns det väldigt mycket som inte uppnår standard... och efter en hemsk besiktning på lägenheten i Haga för ett par år sedan ... så kan man inte vara säker. Haha... då vart jag anklagad att lämnat in fel nycklar ?! Som sagt vad som helst kan hända under en besiktning. Oavsett om man ej försaka det eller inte.

Fast hyresvärden ringde sedan och bad on ursäkt för felaktigheten.

Men det ät väl synd att måla fan på väggen ? Även fast jag gör det väldigt bra ibland.

Om en stund ska jag vara framme på jobbet och sitta på handledning, min sista handledning, det börjar att dra ihop sig ändå... jag kommer att sakna jobbet och kollegorna, the best ever !

Men men... nu ska jag dunka musik sista biten ! Hejs !

*

Av tooe mjau - 7 december 2015 15:19

Dags att uppdatera ?

Varför inte !

En ny måndag, lite små trött som i vanlig ordning.. men jag har hunnit med att träna! Nöjd som fan. Tiden börjar kortas av och här ligger jag och tycker att det går långsammare än vanligt ? Ska försöka få tag i lite tidbibgspapper så jag kan börja packa ner resten utav köket.

Trodde det var kört att bli av med barbordet men tjejen som köpte min soffa maila igår och fråga om borden också var till salu. Kanske det dom pekade på när de först kom in i min lägenhet ? Haha... eftersom mitt kök går helt i rosa så trodde jag de pekade in pga det :).

Efter att ha lagt ut på Facebook loppis ang bordet och ingen har nappat så är jag glad att det kommer i andra händer, så jag vet att det kommer att användas. Det var ju trots allt en inflyttnings present av mamma en gång i tiden. Då jag, Carro och mamma fick bära hem allt ifrån marielund till stensgatan pulsande i snön.

Det var tider det. Blir lite arg att tiden inte räcker till.. fast jag upplever den som sakta... jag har inte hunnit med det som jag borde... men jag försvinner ju inte helt bara för att jag flyttar. Jag har ju vänner som jag ska hälsa på, jag har världens bästa tattuerare som inte är klar med mig på långa vägar (haha), min familj.

Några av mina närmaste vänner jag lärde känna i Värmland måste jag också hälsa på... tänk att det gått så fort med allt ? Det var ju nyss maj ?!

Jag vet att allt detta kommer att bli ett stort äventyr... ett nytt liv tillsammans med världens bästa, ett nytt jobb och en helt ny stad och det bästa av allt... jag har fina människor som jag tänker rymma till ibland !

Jag brukar alltid vara nervös och rädd när jag ska göra något sånt här , men inte nu? Nu låter det som jag flyttar ofta... riktigt så är det inte, men visst har det blivit ett par turer norrköping - värmland och värmland - norrköping och nu detta. Jag längtar så mycket !

Att få detta previlieret. Känns overkligt. "Du var en självklar kandidat till vår verksamhet" sa personen, också helt sjukt men jag är så tacksam !

Allt så bli så spännade !!

Måste sätta fart med det sista.. haha !

*Tack farfar ?

Av tooe mjau - 3 december 2015 13:58

Efter gymmet så drog jag och duscha.. när väl håret torkat kom paniken.. ska jag ta fram saxen och klippa lite ? Liiiiiite bara ??? Snälllllaaaaa???
När Den känslan kommer är det ganska nära art jag tar saken i egna händer och klipper där det är slitet så det ser värre ut... thats me, min lösning.

Men jag googla !! Jag fick fatt i en frissör 15 min efter samtalet så jag hoppa i skorna och sprang dit.
Jätte glad att någon hade tid med så kort varsel... det var ju bara det att... jag insåg efter att jag helt enkelt kunde göra som jag gjort tidigare... tagit fram frissör saxen och klippt själv.

Jag vet inte... men jag brukar känna mig som en prinsessa när jag klipper mig ? De brukar övertala mig att klippa mer, ge komplimanger om mitt tjocka hår och sedan hälla i lite gojjs som slätar ut håret och sedan platta....

Men idag, vad hände ?
Tjejen var trevlig, inget emot det... men jag förklara vad jag behövde göra... fick be henne ta med tunna-ut-hår-saxen och be henne ta ännu mer... sen fick jag gå ? Inget gojjs i håret och inget plattat hår?
Det som jag ser fram emot mest när jag går till frisören ?

Så jag gick därifrån... besviken och håret som flög med vinden åt alla håll.. och det märks inte att jag klippt mig ?

Det där med att skapa en scen och vara den där otrevliga kunden är inte jag... kände mig bara krävande och fick förklara hur hon skulle klippa och använda verktygen.

Suck, men vad göra ? Jag väntar en månad och går till något annat ställe... det kan alltid bli bättre.

Nu håller jag på att packa och väntar in pia :)

Hejs !

#

Av tooe mjau - 3 december 2015 00:10

Soffan är väck, en byrå är väck... nu är det bara lite kvar som jag behöver bli av med, innan det är dags.

Lägenheten känns betydligt större än tidigare vilket inte är så konstigt... jag går igenom lite varjedag och den där kassen till myrorna växer och soppåsen blir nu snabbare full... Vilket resulterar till många vändor till sopnedkastet.

Jo men det går framåt och såhär mycket som jag gjort mig av med har jag aldrig tidigare varit med om. Det känns skönt. Innan har jag haft så svårt att slänga saker... de har bara fått följa med utan att jag tänkt efter, för egentligen.. det är ju bara en sak och det går att ersätta.

Mitt mål är att inte ha för mycket ... och det börjar tunnas ut ! När jag flytta från haga i min lilla kvart på 35 kvm så förstod inte de som hjälpte mig med flytten till Värmland hur jag lyckats att få plats med allt där inne...

Men då var jag en sak letare. Jag köpte allt som tilltala mig och saker som jag blev kär i. Det var som sagt saker överallt... men det såg jävligt bra ut ! Jag trivdes och det händer att jag saknar den lägenheten. Min allra första egna lägenhet... mitt slott.

Men den tjejen har vuxit upp, iallafall lite och jag är glad att jag kommit till insikt att jag måste inte ha allt, jag behöver det inte.

Myrorna konteinern är guld värd, då kan jag lägga saker där som en gång var viktiga för mig och veta att jag inte slängt det. Det kommer möjligt till användning av någon som verkligen vill ha det eller behöver det.

Det lugnar själen !

Imorgon eller snarare idag.. när jag vaknar och kommit ifrån jobbet så ska jag springa till gymmet och försöka ta det lugnt, som jag misslyckats med tidigare... så jag inte orkat något sen. Jag har ju faktiskt bestämt träff med pia på dagen och Emelie på kvällen... så imorgon är det lugnt och försiktigt så jag fixar att vara pigg och få möjlighet att träffa dom.

dags att sova antar jag.


Nattii

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards