tooe

Alla inlägg under juni 2017

*

Av tooe mjau - 9 juni 2017 10:30

Tiden går fort och det var säkert över ett halvår sedan jag skrev någonting?
Jag var bättre förr helt enkelt... På att skriva av mig och att vara mer noggrann med uppdateringar.

Men huvudsaken är att jag gör det nu, när det är tid för det och att jag känner att jag faktiskt har lust.

Mycket har svängt, har hänt och är på gång. Vi har precis flyttat vilket käns väldigt skönt att det blev av. Bort ifrån stressen och trängsel.

För några år sedan skulle jag iväg och aldrig återvända då jag var så trött på stan och alla dåvarande vänner och löst folk som fanns i min svär. Är nu tillbaka, det blir annorlunda när man skaffar barn... iallafall för mig då jag inte vill att mitt barn ska växa upp var som helst och även finna lite lugn.
Det räckte med att gå till pendeln så befann jag mig i stress zonen... Det liksom smittar av sig fast än försöker att inte påverkas av det.
Nu är ju inte allt negativt kring huvudstaden då det finns väldigt mycket positivt också.

Jag trodde aldrig att det skulle ske, att få med mig min fina sambo till hemtrakter, men så fick det bli. Det kommer att bli bra, det vet jag. Det är bara att komma iordning med alla kartonger och saker som vi samlat på oss genom åren... Fast vi har rensat och gått igenom det mesta innan vi flytta.
Vi har för mycket av allt helt enkelt.

Det är det bästa med att flytta, gå igenom och slänga eller ge bort.

Men det ska väl bli klart så småningom. Det är ju lite annorlunda med en liten också. Eftersom jag är så van att bara köra in i kaklet men det går ju inte längre, så det får bli i de stunder som det går liksom.

Det är tid att slappna av, komma till ro och faktiskt hitta tillbaka till sig själv igen. För visst blir det skillnad när man flyttar och går igenom nya saker... Hela tiden är en process som utvecklar oss, vi står aldrig stilla.
Det är dags för mig att återvända till staden med en helt ny attityd och en helt ny jag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards