tooe

Alla inlägg under oktober 2015

#

Av tooe mjau - 21 oktober 2015 23:54

Så trött att jag inte kan sova, ironiskt värre. Helt plötsligt bara så där så släppte den där jobbiga klumpen, stressen och katastrof tankarna. Jätte skönt.

Gammla mönster är så lätta att falla tillbaka till även fast jag vet hur jag ska hantera allt som kommer i omlopp. Här och nu fungerar faktiskt bäst. I verkligheten är jag väldigt dålig på att måla... men att måla fan på väggen däremot är jätte enkelt.

De säger att vara positivt och tänka positivt drar mindre energi än att tänka negativt... fast på nått sätt är det lättare med negativt et ? Inte alltid men i vissa situationer. Iallafall för mig ?

Tillit till tiden sa du. Jag försöker i den bästa mån som jag kan. Det känns lättare.

jag känner mig nöjd över dagen, det jag har tillfört och kommit fram till.
minnet är bra men kort ibland och att påminna sig själv att "du är här och nu, du kan inte påverka någonting som händer där borta utan det enda du kan påverka är just där du befinner dig för stunden som på sikt kan påverka det som är där borta".

Jag vet ju det... dags att faktiskt ta till mig de ord som jag delar med mig till andra.

lättare Att säga än att göra... fast än är väl bara människa va ;)


Haha ! Det kommer bli kanon !

**

Av tooe mjau - 21 oktober 2015 11:37

När jag sätter fart, ja jävlar så effektiv jag blir tillslut !

Visst jag sov ganska länge och försökte tränga bort de tankar som säger "här ligger du och sover fast du har massor att ta tag i innan jobbet". Tidspesimisten i mig är inte så speciellt snäll. Men jag visade motsatsen ! Jag ringde de samtal som jag skulle, städa upp här och till och med hann att smörja in min tattuering - du ser ! Hon kan allt !

Denna vecka är lite som vanligt när det gäller att ha koll på vilken dag det är. Eftersom jag var ledig i måndags så blev tisdag måndag för mig. Vilket kan vara till min fördel ?! För då blir det en suprise på fredag när jag tror att det är torsdag !

Imorgon börjar mitt riktiga uppdrag... 2 månader kvar och jag ska ta tag i saker och ting, se till att saker och ting börjar att röra sig, att alla stress tankar kommer i rullians. Det ända som krävs är att jag börjar söka söka och söka. Jag har affirmationer.. 2016 ska bli helt nytt och annorlunda, 2016 ska bli det året som jag byter distansen mot någonting annat.


Dags att sätta fart !


Hejs !

*

Av tooe mjau - 9 oktober 2015 16:31

"du kan aldrig ändra en annan människa, du kan endast ändra dig själv".

^

Av tooe mjau - 9 oktober 2015 09:43

Fredag !

Jag har gått ifrån jobbet och tänkte att jag skulle matcha tiden till gymmet öppna... som tidspesimist jag är så står jag här 30 min innan. Så jag gick till en närliggande park... en park som jag spendera mycket tid i under min uppväxt. Tiden går alldeles för fort inser jag.

Lite läskigt, allt är inte för evigt men det var en tid som var väldans skoj !

Idag är det iallafall den 9:e vilket innebär att att jag och min fina har 10 månader tillsammans. När jag tänker efter så har jag aldrig haft ett förhållande innan som känts tryggt och är fullt av glädje som jag finner i detta. Häftigt ! 10 månader på distans ?! Ballt. Har aldrig haft en person så nära som ändå är långt bort ifrån mig. Det är underbart !

Förutom 10 månader så har jag en hel helg ledig. Det ska bli skönt att ha fredag på riktigt :)

Och om jag säger att jag är pigg så ljuger jag. Denna helg ska jag sova tills jag vaknar !


Hejs !

*

Av tooe mjau - 4 oktober 2015 13:34

Mensverk ifrån hell, kan jag lova !

Den där cigaretten skulle smaka väldigt gott idag... det ända är att den har jag inte. Jag har ju slutat men visst får jag de infallen när jag sitter i fönstret på kvällarna och tar en cigg... men dom är slut nu och jag borde tänka steget längre då det inte finns något positivt med den där cigaretten... det är huvudet som gör ett spratt.

På nått sätt har den där cigaretten varit en slags vän, den följde alltid mig hem, den fanns när tankarna blivit för mycket och den lugna mig alltid - trots det så förde den inget gott med sig, det var bara en falsk trygghet.

Men oavsett hur lång tiden går i mellan de stunder jag tar en cigg eller inte så är det känslan att min bästa vän är tillbaka.

Jag slutade röka i oktober förra året, mitt bästa val för mig själv någonsin... men jag kan ta en cigg någon gång ibland.
Min mamma säger att även fast hon inte ska äta godis så tar hon ibland för att man inte ska vara för hård mot sig själv... ungefär samma tänker jag mellan mig och cigaretten.

Så jag ser mig inte som en rökare... mer som att min bästa vän behövs ibland.

Fast inte idag och knappast imorgon.

Men självklart känns det tomt varje morgon jag vaknar och tar kaffe... visst är det något speciellt med den där morgon ciggen tillsammans med kaffet.. hmm !!

Men ett år är jävligt bra för att vara jag :)



Ska dra mig till jobbet. Snuset Är med mig trots allt <3

+

Av tooe mjau - 2 oktober 2015 09:44

Att få vakna utan att behöva ställa klockan, så skönt ! Så att vakna kl 9.00 är alldeles lagom. Jag ska smyga iväg till gymmet vart efter och köra igenom rygg och annat smått och gott.

Jag skulle behöva klippa mig snart, bara topparna ... men vet inte riktigt till vilken frisör jag ska gå. Jag vill ju inte klippa för mycket fast det kanske borde vara lämpligt. Jag får kolla upp det till nästa vecka om jag hinner.

Igår var jag minsann väldigt effektiv ! Jag tvätta precis allt som gick där nere i tvättstugan och jag plockade ner saker till förådet och städa upp här ! Kändes skönt ! Var förbi Helen en stund i sjukt och sedan förbi farmor och kvällsfikade.

Även fast det var en dag ledigt så har jag blivit bortskämd ^^ Det kan vara rätt skönt att vara hemma ibland faktiskt :)
Men det ska allt bli skönt att komma tillbaka till jobbet också.

Fast innan det ska jag klä på mig och dra gymmet och göra mig i ordning :) så det då !

Men först kaffe !

*

Av tooe mjau - 1 oktober 2015 13:21

Torsdag är hon ledig, precis denna torsdag.
Jag hade flyt med att få tid i tvättstugan idag, vilket var på tia !

Jag tänkte att jag skulle tagit hand om min lägenhet ? Bör göra det.. men alla vet hur det är. Det där med ordning och reda ? Jag hittar inte i ordningen utan i stöket ?

Att städa är ju att städa bort saker som man glömmer bort vart man lagt det sen när man verkligen behöver det.

Kanske lika bra ?

I vilket fall så måste jag sätta fart ... jag menar, jag har bott här sedan första juli... och ser i stort sätt ut som första juli var igår... visst är det hemskt !!

Äh va fan ! Dags att göra något vettigt innan jag ska iväg till Farmor <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards