tooe

Direktlänk till inlägg 23 november 2015

/

Av tooe mjau - 23 november 2015 11:37

Sovit sovit sovit, förutom att jag vakna när han skulle åka till jobbet och höll fast honom, så har jag sovit som en stock. Haha ja jag släppte, höll inte så hårt :)

Haha !

Ligger och kollar på catfish (mitt favorit program) har en motivation att jag ska ta mig ner till gymmet om en stund och köra igenom ryggen, så där ordentligt så när jag går därifrån känner jag hur hållningen känns annorlunda, rak i ryggen som en fura.

Men största fokuset är att ta det lugnt. Försöka åtminstone. Det är lite så med ett distans förhållande, det blir lite semester ifrån sitt egna liv när man är iväg fast ändå inte. Just Nu känner jag inte för att vara hemma... för jag vet att jag måste fortsätta i röran. Men jag ska ta tag i det Snart.

Jag Har fått för mig att jag ska börja med självförsvar, bli en Ninja... haha eller helt enkelt en tjej som kan försvara sig ifall att.

Det slog mig i fredags när jag var påväg hem ifrån Helen och Patrik. Klockan var inte mycket men det var mörkt... när mörkret faller är det obehagligt att gå själv. Jag har sällskap i telefonen, och jag är arg att jag ska behöva vara orolig att gå själv eller att jag inte riktigt vågar springa i skogen själv för att det händer saker hela tiden... jag är en del i detta och detta stör mig att jag inte kan röra mig fritt utan att tänka mig för. Tryghetsnarkomanen. Så vad är det som jag är rädd för ? Eftersom jag inte vet hur jag ska gå tillväga om jag kommer i en sån situation gör det hela läskigt.
Jag vet att om jag börjar på en sån sport så är jag inte fullärd direkt, det tar tid men att klara och bemästra grunderna skulle kännas tryggare än idags läget inte veta ett dugg. Vi hade intressanta kurser i skolan, en av dem var "självskydd", jag tyckte att det var bra och jäkligt intressant... men alla dessa grepp och smarta lösningar att ta sig ur en laddad situation har jag glömt. Självklart vet jag hur jag ska bete mig och vistas i ett rum som kan bli laddat... men jag vill ha mer :)
Allt sånt måste man hålla igång för att klara av.
Jag vet att jag följde med en från forshaga gymmet till ett MMA pass... jävligt tung, kul och allting handla om en teknik som jag inte hade en aning om... men Efter det passet fick jag inflammation i benet...

Men det var kul och det kanske vore något ? Jag gillar hård träning och disciplin. Fast inte inflammation i benet... haha ^^


Jag ska forska lite i det där... när jag fått schemat till nya jobbet :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

*

Av tooe mjau - 9 juni 2017 10:30

Tiden går fort och det var säkert över ett halvår sedan jag skrev någonting? Jag var bättre förr helt enkelt... På att skriva av mig och att vara mer noggrann med uppdateringar. Men huvudsaken är att jag gör det nu, när det är tid för det och att...

<3

Av tooe mjau - 21 september 2016 06:22

Vissa morgnar är tidigare än andra, rätt skönt att bara känna att tid finns för att bara lägga sig och bara va efter frukosten. Mys att det är lite mörkt ute fortfarande, det finns ju en charm med alla årstider. Ska försöka göra ordning mig om...

^

Av tooe mjau - 2 september 2016 16:05

Påväg, på ett tåg ! Det var länge sedan som jag åkte tåg nu och speciellt ensam ! Så lite konstigt känns det att åka själv - saknar min Fredrik redan! Men helgen kommer att gå väldans fort, så jag kommer att överleva ! Är på väg "hem" till Norrkö...

*

Av tooe mjau - 30 augusti 2016 09:43

Höst, det låter lite deppigt.. Men jag tycker om hösten ! Den är så mysig ! Jag träffa en tjej för ett par år sedan under min utbildning som på nått sätt lärde mig att tycka om hösten och vilket mysig period det faktiskt är. Tjejen hade ljuslyktor i ...

+

Av tooe mjau - 4 augusti 2016 20:46


Tare lungt i soffan... Är för jävla stolt över mig själv som faktiskt lagat mat, tvättat och ordnat... Jag är ganska trött nu för tiden och har liksom inte haft den orken att fixa lika mycket som innan Men nu så ! Imorgon är det fredag IGEN ! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards