tooe

Alla inlägg under maj 2015

&

Av tooe mjau - 14 maj 2015 08:59

Hejsan !

Efter 2 dagar hemma med allt packande så räckte det... ja nu är allt packat. Så jag gav mig iväg på äventyr åter igen, till min fina pojkvän ! Det spö regna när jag kom fram ... där kom jag i tröja och solglasögon på huvudet... tur att jag inte tog på mig mina ballerina skor som jag tänkte. Vi åkte och åt mat på en kina/thai restaurang - mätt som attans ! Vi lirade biljard och hon vann, ja det gjorde hon !

Vi är båda lite torsk på Morran och Tobias och Fredrik hade hört att huset där avsnitten är inspelade låg inte alls långt ifrån där han bor så vi åkte dit och titta till det lite. Haha, vi gick där och små log och skratta... haha då vi kände igen oss efter det vi sett på tv.

Det var kul ! :) lite spännande att gå runt och titta.. för visst såg det väldigt öde ut... som ett spökhus.

Det var en väldigt fin onsdag, herrn är bäst ! Idag så har jag lite på agendan... jag ska försöka hitta till biblioteket (om det är öppet) dra och träna och så var det någonting mer.. ? Ja fin kommer hem sen också ;)

Men jag ska ligga ner i soffan en stund också... tills jag vaknar ! ;)

*

Av tooe mjau - 11 maj 2015 15:25

Packar och står i, började såklart att för städa... det är mer än vad jag tänkt mig... haha fast det kommer att gå fort !

Det behövs 2 eller 3 kartonger till så är mitt liv ned packat i låder sen... börjar få lite tankar igen... för här har ändå varit en plats för mig att filura ut vem egentligen den där Towe är förnån... det är mäktigt. Så visst känns det att plocka ner grejer. Sen att det bara är tre veckor kvar gör ju bara själva grejen ännu större... jag har varit här i 2 år och dom åren har gått fort...

Jag förstår liksom inte. För ett år sedan satt jag i en depression, jag grät och grät fram tills det inte fanns några tårar kvar... då det slog mig att om exakt ett år så skulle jag flyttstäda här... det känns som det var igår... men samtidigt är det en helt annan chäy som håller på att greja här. Helt sjukt !

Jag har slagit in allt i porslinsväg i tidningar så jag har endast en tallrik och en skål kvar att äta i... får vara lite ful och hoppas att jag ej får något besök nu ;) haha !!
Nejvars.

Häftigt alltså.

Om tre veckor tar jag titeln som behandlingsassistent, pedagog & boendestödjare. Det ni !

Fram tills dess så ska jag packa mer, träna och må bra !


Hepårä !

*

Av tooe mjau - 11 maj 2015 08:11

Påväg hem mår igen, blandade känslor men mest bra. Börjar känna stressen med att vi ej fått tag i något boende än.. men det kanske löser sig nu.. hoppas jag !

Fick ett nummer av en kompis till en hyresvärd i black, bättre än ingenting :)

Helgen samt hela veckan var kanon ! Blev lagom bortskämd när jag fick tillbringa så mycket tid med Fredrik, vilket kändes när han skulle åka hem. Jag avslutade praktiken och det kändes bra, ska bara skriva rent min tenta också...

Men men !

Denna vecka blir att rensa lägenheten och söka lägenheter !!

Hejs !!

*

Av tooe mjau - 2 maj 2015 23:36

Sådär Då var mitt halva pass gjort, jäklar vad intressant. Jag är helt slut men känner mig inte färdig än. Nå väl jag kör ju igen inorgon 07.30-15.30 känns bra !

Min fina sötnos ringde förut, han är iväg på äventyr någonstans mellan värnen och Vättern och fiskar. Har inte pratat med honom sedan i torsdags och det var skönt att höra hans röst igen <3
Han kommer och hämtar mig imorgon när de ska åka hem till Stockholm, kommer allt bli bortskämd denna vecka - vilket var på tiden ! Haha !
Ska bli skönt att dra iväg och bara vara och plugga + att få tid med herrn efter han slutat att arbeta - så tekniskt sätt blir jag ju TYP hemmafru nästa vecka.. eller ja i praktiken fast inget som jag vill vänja mig med ;) jag vill jobba ja !

Men Naherö... nu är det dags att sluta dom blå så tant vaknar imorgon !! :)

&

Av tooe mjau - 2 maj 2015 13:13

Veckan liksom de 3 tidigare har varit kaos.. rent mentalt. Det rörde ihop sig totalt och jag tappa greppet.. men i tisdag gjorde jag ett beslut, jag tacka nej till ett erbjudande och sa även upp mig i måndags, där efter så försvann den stressen som jagat mig en tid.

Det var någon som sa till mig en gång att i det måendet man är i ska man leva ut fullt ut för att sedan ta ett steg ur det. Han var klok för just så är det. Även att tillit till allt är viktigt, att lita på sin känsla och tiden runt om kring.

Varje motgång gör en starkare oavsett om det är i ensamhet eller i en relation.
Jag känner mig starkare i att jag vet vad jag vill och jag tänker satsa på det. Jag har arbetat med olika saker tidigare som jag då fick finna mig i och idag vill jag göra någonting för mig, som jag tror på och vara på platser som jag känner att jag kan göra en skillnad.
Jag är tacksam för alla olika yrkes kategorier som jag gått igenom för att komma på vad jag ville göra i framtiden.

Den där fredags passet i ett finare område i Linköping satt jag och putsade en familjs duschkabin... där slog det mig "jag vill arbeta med människor och stärka dom, psykolog ? Ja jag vill bli psykolog!!"

I den duschen för ungefär 4 år sedan kom jag på det... Idag är jag inte psykolog men mitt arbete som behandlingsassistent inom psykosocialt arbete får duga, jag vill detta !

Nu sitter jag och laddar inför ett dygns pas, första gången jag arbetar där och det ska bli riktigt spännande. Ingen stress, nervositet eller ångest. Jag ska arbeta på den verksamheten som jag vid första tillfället jag satt min fot kände att här vill jag vara.

Det känns jävligt bra och det ska bli så sjukt jävla roligt att lägga ett dygn på ett jobb som inte tar emot att gå till !

Jag är så glad över detta !!

Ska börja packa lite och dricka lite kaffe och så.

Sen så ska jag berätta något mer häftigt ! Igår var jag hos Jenny och tattuera mig, fortsatte på armen och med bläckfisken som jag hade ångest att fortsätta med då det gjorde så jävla ont ! Jag datt där i 2 timmar, helt död.. plötsligt kom hennes pojkvän in och frågade om jag var finne... för att jag var så cool i smärtan "haha nä Towe sitter i 2h sen blir hon gnällig" svara jenny. Då frågade han om jag kunde sätta en färg på smärtan "röd", vilken smärta har du i tummen ? "Grå" kan du göra tummen blå, att du andas genom tummen som är blå och andas genom den andra tummen och låtsas att den andra tummen blåser ut blå rök när du andas ut ?

Jag gjorde det och helt otroligt... smärtan minskades med 50%.
Innan satt jag och fundera över om det här blir det sista tillfället... men haha det blir flera tattueringar !! ;)

Så snart är armen klar, då är det benen kvar !

Men men.. ha en fin lördag !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards