tooe

Direktlänk till inlägg 23 maj 2015

&

Av tooe mjau - 23 maj 2015 16:06

Mitt i flyttstädningen, mitt i livet... mitt i allt helt enkelt. Köket, badrummet och vardagsrummet klart.. och hallen. Lägenheten ska vara tom och även om det är lite till att bära ner så är det kaos och jag trivs inte riktigt såhär.. haha jag får panik och blir stående och funderar vart jag ska börja.. lite så.

Glad att jag arbeta som städ tant i ett par år, underlättar lite nu vill jag lova. Köket som säkert är ifrån sent 50-tal skiner och är som nytt ! Känner mig lite stolt faktiskt !

Det ser ut som första gången jag kom hit... jag får flashback i omlopp, jag kan inte riktigt förstå detta än ! Jag kommer att sakna det här stället nått så fruktansvärt.

Jag var iväg förut och fika med Maria i byns kafé, skönt att bara släppa allt en stund och bara snacka skit. Hon ska också flytta snart och hon ska flytta ifrån värmland första gången... så jag förstår en hel del hur hon känner, men hon kommer att fixa det ! I know it !

För två år sedan var det jag som flytta ifrån östergötland... fy fan vad dåligt jag mådde samtidigt som jag visste att jag behövde det på gott och ont. Nu tillbaka... är inte storm förtjust men det får funka, jag ska ju arbeta med det jag vill, man brukar säga att man ska ha en god fritid och att jobbet inte ska ta för stor plats i livet...
jag vet att jag kommer att jobba så mycket det går, för det är det jag verkligen vill. Unna mig den tid till människor som jag vill vara med och även fundera ut vad som skall komma här näst.

Jag har mått lite sisådär ... eftersom jag har inga planer ifrån mitten av augusti... Jonas sa något riktigt bra som jag inte tänkt på "det är ju bara möjligheter" han har så rätt!

Det kommer bli så tomt utan mina värmländska vänner... men jag ska inte hänga läpp. Jag får nära till mina östgötska vänner och även närmare till min fina pojkvän, vilket känns jävligt bra. 1,5 h istället för 4 h.

Nahe.. om jag ska fortsätta att bära saker ? :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

*

Av tooe mjau - 9 juni 2017 10:30

Tiden går fort och det var säkert över ett halvår sedan jag skrev någonting? Jag var bättre förr helt enkelt... På att skriva av mig och att vara mer noggrann med uppdateringar. Men huvudsaken är att jag gör det nu, när det är tid för det och att...

<3

Av tooe mjau - 21 september 2016 06:22

Vissa morgnar är tidigare än andra, rätt skönt att bara känna att tid finns för att bara lägga sig och bara va efter frukosten. Mys att det är lite mörkt ute fortfarande, det finns ju en charm med alla årstider. Ska försöka göra ordning mig om...

^

Av tooe mjau - 2 september 2016 16:05

Påväg, på ett tåg ! Det var länge sedan som jag åkte tåg nu och speciellt ensam ! Så lite konstigt känns det att åka själv - saknar min Fredrik redan! Men helgen kommer att gå väldans fort, så jag kommer att överleva ! Är på väg "hem" till Norrkö...

*

Av tooe mjau - 30 augusti 2016 09:43

Höst, det låter lite deppigt.. Men jag tycker om hösten ! Den är så mysig ! Jag träffa en tjej för ett par år sedan under min utbildning som på nått sätt lärde mig att tycka om hösten och vilket mysig period det faktiskt är. Tjejen hade ljuslyktor i ...

+

Av tooe mjau - 4 augusti 2016 20:46


Tare lungt i soffan... Är för jävla stolt över mig själv som faktiskt lagat mat, tvättat och ordnat... Jag är ganska trött nu för tiden och har liksom inte haft den orken att fixa lika mycket som innan Men nu så ! Imorgon är det fredag IGEN ! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards