tooe

Alla inlägg den 10 september 2014

uhu

Av tooe mjau - 10 september 2014 22:17

Som vanligt såhär dagen innan torsdag, en slags mental förberedelse. Fullt medveten om att jag inte ska tänka eller lägga energi på morgondagen än... så är det trots allt en väldigt dålig vana.
Tänk att denna rädsla för redovisningar har hängt kvar som ett stort obehag sedan lågstadiet. Jag har förstått att det är ett trauma för mig.
Det låter väldigt drastiskt...
Speciellt när jag vet att dom som jag ska redovisa inför inte är ett dugg farliga och att jag befinner mig i en ny tid, nu som vuxen.

Haha !
Jag känner mig så fånig... jag hyperventilerar, tar djupa andetag och skakar... precis som när jag varit ute och sprungit 1 mil...
Fast jag bara står still så reagerar kroppen som efter milen.

Jag är medveten om mitt problem men känner mig väldigt vilsen i det för jag har ingen aning om HUR jag ska ta mig ur det.

Dom flesta i min krets har fobier för djur av olika slag - jag = redovisningar.

Imorgon ska jag försöka att vara så tom och lugn som jag har kapacitet till... tänka positivt och bara ha kul.
FÖRSÖKA !

För visst vill jag övervinna denna rädsla också. På sikt så kanske !

Nu är det kväller !

*

Av tooe mjau - 10 september 2014 13:24

En ledig dag och jag som tycker att jag inte gör någon som helst större nytta... eller ?
När jag gör någonting som jag bestämt mig för så går det vanligtvis så fort att jag hinner inte reflektera att det var en bra insats.
För visst har jag gjort mycket idag... redigerat cv, sökt jobb, skrivit ned lite inför morgondagens redovisning, beställt en ny ersättare för min rosa dator, betalat räkningar, druckit mycket kaffe och ätit lunch.
Fast jag gjort allt det där så känns det som att jag är ganska passiv...

Men jag är ju rätt snabb... är lite rastlös och vill hitta på något.
Vet dock inte vad än... kanske så skulle jag gå till gymmet ?

Något som alltid upprepas, som jag trots det aldrig lär mig utav är att jag häller i mig kaffe när jag känner mig rastlös... Vilket resulterar att jag snart sprängs av energi.

Jag ska nog ge mig ut på en mys promenad och bara va <3

Älskar livet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards