tooe

Alla inlägg den 23 mars 2016

/

Av tooe mjau - 23 mars 2016 15:49

Livet i en påse ?
Skulle mamma sagt det så skulle hon fyllt på det med : "tomt och innehålls löst" typ. Men skulle jag fyllt på skulle jag nog säga" upp och ner".

Lite så är dagarna imellanåt.. eller snarare alltid. Fast jag känner mig lugn ? Sådär lugn att jag undrar varför ?

Stressen är borta och idag är jag pigg ? Kan va för den där energi drickan kanske...

Kanske har det med att göra att jag är uppriktigt och fått säga det som faktiskt är sant. Lätta sitt hjärta liksom.

Det kommer alltid någon slags tanke och mycket frågor... som ställer till det. Vissa saker är inte självklara och det blir rörigt.

Men den här lugna känslan jag bär på är liksom så olikt mig ?

Jag har bekräftat och fått bekräftelse vad jag är bra på och vad jag vill och ska göra... kanske är det. Jag har bestämt mig, vilket jag gjorde nästa direkt när jag startade. Jag saknar min tid, min fritid och liv. Jag är knappt hemma längre och är jag det så är jag trött... jag saknar mina jour tummar som gjorde att jag faktiskt hade ett liv utöver jobbet.

Det finns mycket som jag saknar som jag faktiskt inte har samma möjlighet att göra just nu. Jag hade tänkt att ta upp hästar igen, träna regelbundet så att hjärnan fungerar och även få spendera så mycket tid med min fantastiska sambo. Tiden finns men är dock väldigt begränsad, det stör mig då mitt jobb inte är mitt liv, men har blivit.

Konstigt vad saker förändras... förut hade jag inga problem med att jobba som en idiot. Jag prioriterade typ inte mig själv... men tiden blir mer viktigare när man har någon att spendera den tillsammans med.

Därför tänker jag ta tag i min situation... eftersom ingen annan gör det åt mig, hahahaha !!! Skulle ju faktiskt va fet najs ! Jag har ju ett eget ansvar.

Jag vet nu och jag tänker prioritera och ska försöka att få tillbaka "mig" igen... så det blir som det ska och så som jag ville.

Fortsättning följer...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards