tooe

Alla inlägg den 29 februari 2016

Av tooe mjau - 29 februari 2016 19:28

Har letat länge... utan resultat. Men idag !
Det var musik... det var tider och det var så bra ! Tyckte jag.

Hittade idag en gammal mp3 skiva som jag dammade av, tur att min kära sambo har ett PS så jag kunde spela skiva ^^. En Aidon mp3 med många av hans låtar.

Ja vem fan är aidon ?
En lokal rappare i nrkpg som jag lyssnade på mycket när jag var ung.

Vad konstigt det låter när jag säger "ung", det är jag väl än ? Skit samma :)

En resa i tiden kan man säga, minnen och en glimt tillbaka. Dom texterna var väldigt aktuella för mig just då, när jag inte kunde sätta ord på mina känslor eller en förklaring på mitt mående. En vilsen tjej som inte lyssna på någon, men tydligen på texter som jag kunde identifiera mig med.

Alla fester i Haga, det var galet och sjukt roligt.

Det ger många minnen tillbaka, tänk jag som glömt. Vilka tider alltså !

Att leva här och nu är lite som då faktiskt, kanske därför en glömmer saker som sen kommer tillbaka. Musik är grejen alltså, har alltid varit det för mig ! "Hur kan du så mycket om musik/artister?" Jo.. jag har en musik galen morsa (dj) och en ganska ljud-glad farsa som dunka (poppa som pappa säger) musik under hela min uppväxt... och det är nog mycket tack vare dom som jag hitta mitt med musiken, som den nörd jag är. Musik var min kommunikation med mig själv... och på ett sätt en slags kommunikation att hålla kontakten med andra. Vissa personer som jag inte pratar med särskilt idag... vi skickar låtar till varandra.


Det här var verkligen märkligt, jag är så glad att jag hittade min mp3 skiva ! Som faktiskt inte är min, hahaha !! Jag har så sjukt mycket brända skivor... en hel låda. Men så roligt ska jag inte ha ikväll.

Vilken kväll detta blev, jag är inte alls ledsen att jag fick FF ikväll. Mera !! :)

/

Av tooe mjau - 29 februari 2016 11:45

Det blir inte alltid som man tänkt sig... nej faktiskt inte. Jag som hade åkt iväg och laddat batterierna och fått ny energi för att hoppa på banan och jobba igen och så blev jag sjuk igen.

Jag brukar sällan vara sjuk... men på 14 dagar har jag hunnit med en jobbig förkylning och kräksjukan. Det var en trevlig helg kan jag tala om... eller inte.

Och som de flesta andra fall när jag misstänker att jag är sjuk så ringer jag 1177. Jag är så fruktansvärt dålig på att inse att jag är sjuk, förr om åren åkte jag iväg fast jag var sjuk för jag visste inte hur dåligt jag skulle må för att kunna vara hemma.. så det slutade med att jag stod och grät av hög feber... jag hade inte heller råd att vara sjuk så det var också boven i det hela. Vem har råd att vara sjuk egentligen ? Fast vem har råd att förlora sig själv, den viktigaste av alla ?

Jag har faktiskt lärt mig att prioritera.. även fast det gör ont i mig att vara hemma för jag vill jobba. Det har nog med åldern att göra.
Imorgon är jag iallafall tillbaka och förväntar mig faktiskt att vara frisk nu fram till något annat årtionde. Jag har så jävla ont i ryggen för att jag legat ner och vilat... det svåraste som finns. Vila... funderar nät jag kan gå till gymmet igen ? Inte idag iallafall.

Så ligger det till.

Hejs

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards