tooe

Alla inlägg den 18 februari 2016

Av tooe mjau - 18 februari 2016 14:15

Jag trodde att jag skulle sluta blogga, eller tänkte mer "jag behöver inte skriva längre"... fast jag behöver det ! Skrivandet har på någotsätt alltid varit viktigt för mig. Lite viktigare förr då jag hade svårt att dela med mig om vad som händer inuti. Förr kunde jag inte berätta om något var fel, jag hade liksom svårt för att uttrycka mig så jag inte vågade berätta... det blev mer ett långt inlägg där jag trollade med ord och gick aldrig på detalj... ett sätt att skriva som bara jag förstod... allt var en gåta för andra men för mig spydde jag ut allt som gjorde ont, efteråt var jag hel.

Idag har jag inte det behovet på samma sätt.. livet är en ständig prövning och träning och jag har faktiskt kommit så pass att jag kan förklara hur jag känner, mår och tycker. Jag har hittat min inre frid och valt att dela med dom som är viktiga för mig och tillbaka.

Så jag ska nog inte gå runt och tro att jag inte behöver blogga längre. Jag behöver men inte lika mycket nu.

Idag är torsdag, jag har legat sjuk sedan i lördags och idag känner jag mig ALIVE igen ! Helt fantastiskt.
Det är aldrig roligt att vara sjuk... men jag har hunnit med att fundera lite, jag har varit lite off den senaste tiden, jag har saknat mitt sätt att reflektera och alla dessa tankar som jag förut bombades med hela tiden, det har liksom varit tyst i huvudet. Skönt ibland men det är liksom inte jag utan att ha någoting som flödar hela tiden... eller är det jag som blivit vuxen ?

Tankarna har kommit tillbaka, dom snälla ! Haha. Och det är väl det samma där som att jag tror att jag inte behöver blogga längre? "Jag behöver ju inte ha alla tankar hela tiden". Det behöver jag visst !

Fast det har varit mycket den senaste tiden. Jag får ju inte glömma att jag flyttat ifrån mitt allt andra gången till en annan slags allt, min allra finaste pojkvän. Det finns inget negativt med själva flytten eller någoting av de val som jag gjort. Det är bara jag som på nått sätt stängt av och tar in nya intryck och försöker hitta mitt jag här istället för där. Det har varit mycket information och en omställning för mig och här någonstans börjar jag känna att jag kan slappna av och sätta på tankeflödet igen.

Haha ja, jag må flyttat ifrån norrköping tidigare. Det var skit jobbigt... men då grät jag, ville hoppa av utb och flytta hem bara för att känna tryggheten som jag själv inte hade... men hittade den någonstans - och ville inte flytta från Värmland den dagen då det var dags. Nu den andra gången jag flyttade har jag liksom inte upplevt det som jobbigt ? Men självklart har det varit mycket inrestress som jag haft inombords, ny stad, nybliven sambo, nytt liv och nytt jobb. Allt har liksom varit så nytt och med det har mycket nytt kommit in i huvudet så jag har liksom inte hunnit med "gammla jag", men jag håller på att uppgradera mig till "gammla NYA jag" så det kommer bli kanon !

Men jag måste ge mig tid och även ta den tiden som jag behöver. Än kan ju inte allt från början, även fast man vill det. Jag måste acceptera det.

Och nej jag ångrar ingeting, jag är så nöjd och så otroligt glad att jag tog chansen att flytta norrut för att bo med världens finaste pojkvän, hoppa på en ny verksamhet med nya människor i en ny miljö. Det är bland det bästa jag gjort.

Det bästa av allt är att jag fortfarande är fri och känner mig fri <3

Och bara för det så kom jag och tänka på den där tentan jag en gång gjorde... "att hitta sig själv i ett nytt samhälle" jag ska nog ta och läsa igenom den, bara för att den var jäkligt bra skriven och reflekterande av mig plus att jag fick högsta betyg på den.

Hejs !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards