tooe

Alla inlägg den 19 september 2015

&

Av tooe mjau - 19 september 2015 19:10

Börjar känna mig bättre... blir något små irriterad över att jag blåst av mina planer... sen slår det mig att det var alltför länge sedan jag på riktigt hade egen tid med mig själv ?!

Allt Har gått i ett sedan maj och jag vet inte när jag bara kunde sitta och tänka och resonera med mig själv som jag alltid gjort annars. Alla dagar i forshaga hade jag det som en vardags lyx typ. Det måste inte alltid hända något, att bara vara här och nu och lyssna på musiken räcker helt och hållet.

Tänk vad allting ändras lite i taget hela tiden. Fasader Som jag byggt upp för att jag ska hitta fokus på mina mål. Fasaderna jag byggt upp tar jag sakta ner, då det är mål som jag innan aldrig trodde att jag skulle behöva engagera mig i då jag varit rädd för dom.

Jag har alltid fokuserat på att vara självständig och lagt ner mig i arbete, att inte behöva vara beroende av någon mer än av mig själv. Som ett slag i ansiktet har jag insett hur viktigt det är att ha rätt vänner, pojkvän och familj nära och låta dom få vara det.
Visst kan jag vara lite bitter att jag inte hinner med precis allt som jag vill alltid. Visst finns det vänner jag vill träffa mer än vad jag gör... men minnet är bra men kort imellanåt då hjärnan går i ett, jag behöver skriva ner mer än vad jag gör ^^

Det är så lätt att vara negativ och jag undrar varför ?! Bättre att fokusera på det positiva speciellt när det börjar att kännas tungt. Eftersom livet är upp och ner, fast nu för tiden är det mest upp och visserligen har jag lärt mig att sila det som är viktigt kontra mindre viktigt. Vad är jag rädd för egentligen ?! Haha ja det som är på nytt igen som jag tidigare har dålig erfarenhet av. Jag ska göra mitt bästa att bevisa för mig själv att det dåliga som varit kan bli bättre, vilket det ska. Jag lovade mig själv att jag ska gå emot mina rädslor och göra det som känns rätt. Jag fortsätter med det och det känns bra, självklart kommer tankarna ibland men utan dom skulle jag inte kunna resonera och utvecklas och gå framåt.

Jag har påbörjar en process ... ett svar som jag kommer att få under nästa vecka, något som kommer att förändra mitt liv ännu en gång. Förändringar är bra och självklart hoppas jag att jag får det svaret som är positivt. Vilket innebär att jag påbörjar en ny fas i livet, någonting som är nytt och på riktigt. Livet är spännande och utvecklande.

Av tooe mjau - 19 september 2015 15:57

Praktiserar att vara hemma o va sjuk... ett dygn har gått sedan jag kom hem 8 och la mig, många timmar har gått åt till att sova... det är skit tråkigt ! Jag tror nog aldrig att jag lyckats varit lung och stilla så här länge.

Jag skulle vilja dra till gymmet och sedan springa en mil... fast det kan jag ju inte när jag är genom förkyld. Det jag är mest sur över är att det är en helg som jag är ledig och jag skulle faktiskt ha åkt bort. Jag vet att det kommer fler helger... men det är så jäkla tråkigt ! Tur att jag var ledig ändå... så jag kan komma med nya krafter på måndag. Då ska jag vara frisk.

Så jag får trösta med att det finns nässpray, halstabletter och värktabletter.

Livet kickar stjärt !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards