tooe

Alla inlägg den 31 augusti 2015

×

Av tooe mjau - 31 augusti 2015 13:44

Med ny vecka måndag och allt så får vi allt börja säga höst, it's over... Jag mins knappt att sommaren ens hade en början ?!
Den starta sent i värmland.. om den ens hann och börja innan jag flytta därifrån ?!

Uff, värmland ! Det var allt grejer... jag ser mig mer som än värmländska än en östgöte... fast dialekten slår igenom, haha !
Vad göra ?!

När Jag som vanligt sitter på min kammare så kommer tankarna och jag börjar resonera... jag kommer ihåg hur mycket telefonen ringde, klockan kunde va vad som helst, det spelade ingen roll och jag vet inte hur många gånger jag åkte övet för att försöka göra allt bra och jag vet inte hur många gånger jag försökte finnas till.. jag hade så svårt att tänka på mig själv, människor som mår dåligt har alltid varit viktiga för mig, jag brydde mig allt mer om andra än om mig själv i det skedet.
Telefonsamtalen höll på i flera år.. jag vande mig att tillslut inte svara, telefonsamtal minskade till en gång var 6:e månad och till slut en gång om året. Det kunde jag leva med. Jag visste att om jag svara så skulle jag get fel respons att det var okey och att samtalen skulle öka...

I somras hände det... jag svarade i sömnen mitt inatten, så typiskt. Men det var befriande att få säga farväl på riktigt, att här tar det stopp, det är inte okey längre. Personen förstod och det kändes så rätt att få ett avslut på allt som skett under ett flertal år i tystnad, hemliga nummer mitt i natten osv.

Jag hade fått styrkan att gå till mig själv och känna " vill jag detta ?" " för vems skull" och "varför" med direkt svar ifrån hjärtat att det räcker och att det är för sent, jag stod upp för mig själv.

Jag Hade svårt att somna om, då jag var tagen av händelsen. Jag fick verkligen chansen att säga ifrån och faktiskt få ett avslut på riktigt utan att komma i en diskusion eller bråk. Jag har tydligen lärt mig att bli tydlig och rak och ge mig den respekten.

Jag har lärt mig mycket med åren.. visst morsan & farsan gjorde ett bra för arbete. Men mycket har jag skapat själv... och ibland förstår jag inte hur jag har lyckats ?! Av alla jobbiga situationer jag varit i.. har jag alltid rest mig och det är dom som get mig viljan till att göra min omgivning bättre, jag märker och ser saker lättare - sånt som jag inte vill ha, lärt mig vad jag vill ha. Valt bort mycket... för gammla tiders skull funkar inte för mig... jag är här och nu och kan inte leva på att för 8 år sedan hade vi roligt... om det inte är så fortfarande. Med åren lär man sig... med olika relationer ifrån vänskap till förhållanden med människor som kanske inte alltid varit de rätta i mitt liv.

men dom är en viktig del i mitt liv oavsett om de inte var rätt för mig. Ni har lärt mig och ni har alla haft en funktion för mig men inte längre. Ni har lärt mig att säga ifrån och fått mig att inse vad jag vill och lärt mig att släppa och gå vidare.
finns ingen som jag tycker illa om, det har bara inte utvecklats och get mig något positivt. Som sagt en gång hade ni en funktion och fyllde mitt liv med olika saker... sen stanna det.

Jag Skulle bara vara taskig mot mig själv och de andra om jag fortsatte ha en tvingad vänskap bara för att ?! Nej livet har så mycket mer att erbjuda än att stanna i någonting. Under sommaren och se 2 åren här senast har jag lärt mig att trivas med mig själv, lärt känna mig själv ifrån djupet och utvecklat en vilja och olika mål som är viktiga för mig.
Jag vet vilka som är nära och thats it. Mer behöver jag inte.

Tooä Här och nu, jag älskar henne !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards