tooe

Direktlänk till inlägg 22 juli 2015

&

Av tooe mjau - 22 juli 2015 00:06

Innan läggdags så hinner jag allt att skriva ett par rader innan jag somnar, vilket är bra.

Jag vet inte vart jag sover som bäst om det är hemma eller på jobbet ? Tror faktiskt på jobbet. Men iallafall, mycket har hänt... jag har fyllt år, jag är alltså äldre, visare och så där... eller ?
Jag vill tro det iallafall.. alla dagar är lärorika och jag lär mig nytt dag för dag, vilket är väldigt bra då alla dagar ser så pass olika ut. Jag Har jobbat mycket och hunnit varit på landet hos Didi och mamma och sist men inte minst har jag fått ett nytt smeknamn "totte" ?! Lite kul... ja, Didi har kommit på det, det var ballt.

Idag är det tisdag, jag har levt som om det vore onsdag... nej alltså jag vill inte snabba på dagarna ^^ Jag vill bara att det ska vara torsdag imorgon så jag får lite tid till min fina sötnos <3

Men iallafall, det är onsdag om ett par minuter så tekniskt sett så får jag träffa min fina imorgon <3

När jag går ifrån jobbet imorgon så ska jag hinna förbi gymmet och sedan ska jag smyga förbi min mor och kolla om hon möjligtvis har några krokar som jag kan hamra upp lite tavlor med. Jag älskar att ha det ny målat hemma samtidigt som det kliar i fingrarna... jag saknat färg och alla mina fina tavlor att titta på ! Det är dags att gå loss med hammaren nu ! Efter snart em månads boende.
Dags att bo in sig och försöka att komma till ordning ( som jag nu har sagt ett par gånger ) men riden räcker inte alltid som jag vill och ibland hade jag önskar att dygnet var längre... jag vet inte hur jag ska ordna det mer än att prioritera bättre... men ibland har jag det där behovet att bara släppa allt och rymma hemifrån några timmar och fokusera på något annat.
Hittat fokus på vägen och kanske tar med den hem... annars rymmer jag lite till.

Nej Det är ingen flykt ^^
Jag tycker bara att det är tråkigt och lägger hellre ledig tid på mina nära när tid finns.

26 år.. när stannar tiden egentligen ?! Jag fyllde precis 25 och har faktiskt tjuvstartat med 26 innan jag fyllde... jag tror att jag började i maj redan... jag har ju ett sånt bestyr med att komma på hur gammal jag är någon frågar... nu var jag ju förberedd att jag skulle börja på en ny verksamhet och då brukar oftast folk undra hur gammal man är. Ibland blir jag sådär "hjärnsläpp" och stannar upp och tänker "hur gammal är jag ?! 17 ?? Nää... 20? Nej.. hmm" folk tittar på mig väntandes då jag utbrister i lycka när jag väl kommit fram till att jag är 26... men nu har jag ju som sagt tjuvtränat några månader innan...
När jag visat legg för mina snus inköp brukar jag säga att jag som snart är 30... då tittar dom på mig lite ställtoch säger att jag är fortfarande ung... haha omvänd psykologi.. rätt så skönt ibland ;) dom säger vad jag vill höra ^^


Men alltså.. jag ska inte bli allt för långdragen här. Jag ska faktiskt ta och sova nu.

Ska dela med mig av en bild ifrån kvälls bion på altan under gårdagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

*

Av tooe mjau - 9 juni 2017 10:30

Tiden går fort och det var säkert över ett halvår sedan jag skrev någonting? Jag var bättre förr helt enkelt... På att skriva av mig och att vara mer noggrann med uppdateringar. Men huvudsaken är att jag gör det nu, när det är tid för det och att...

<3

Av tooe mjau - 21 september 2016 06:22

Vissa morgnar är tidigare än andra, rätt skönt att bara känna att tid finns för att bara lägga sig och bara va efter frukosten. Mys att det är lite mörkt ute fortfarande, det finns ju en charm med alla årstider. Ska försöka göra ordning mig om...

^

Av tooe mjau - 2 september 2016 16:05

Påväg, på ett tåg ! Det var länge sedan som jag åkte tåg nu och speciellt ensam ! Så lite konstigt känns det att åka själv - saknar min Fredrik redan! Men helgen kommer att gå väldans fort, så jag kommer att överleva ! Är på väg "hem" till Norrkö...

*

Av tooe mjau - 30 augusti 2016 09:43

Höst, det låter lite deppigt.. Men jag tycker om hösten ! Den är så mysig ! Jag träffa en tjej för ett par år sedan under min utbildning som på nått sätt lärde mig att tycka om hösten och vilket mysig period det faktiskt är. Tjejen hade ljuslyktor i ...

+

Av tooe mjau - 4 augusti 2016 20:46


Tare lungt i soffan... Är för jävla stolt över mig själv som faktiskt lagat mat, tvättat och ordnat... Jag är ganska trött nu för tiden och har liksom inte haft den orken att fixa lika mycket som innan Men nu så ! Imorgon är det fredag IGEN ! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards