tooe

Alla inlägg den 30 juni 2015

Av tooe mjau - 30 juni 2015 10:35

Ligger och jäser på soffan, jag vet att jag måste gå och träna så jag blir pigg inför dygnspasset som väntar.

Telefonen ringde, ett förslag och ett besked - jag är väldigt tacksam och glad just nu.
Den senaste tiden har jag varit väldigt självkritisk och rannsakat mig själv - hur upplevs jag och gör jag verkligen bra ifrån mig ?!

Jag tillhör den gruppen som hela tiden vill bli bättre och göra bra ifrån mig och även lära mig och få erfarenhet.

Jag trivs otroligt bra med det jag arbetar med och verksamheten jag arbetar på, med medarbetare och klienter.
Jag är tacksam att jag får vara med och delta och uppleva att jag verkligen vill vara där !

Jag är fortfarande lite ovan med att skolan är slut, att alla dessa föreläsningar, tentor och litteraturer är över och det har verkligen hjälpt mig i yrkeslivet och privat. Jag grejade det och är klar ! Jag har fått lära mig att utveckla det som jag tidigare hjälpte mina närmaste med, att prata, förstå och hjälpa genom vägledning fast nu på ett helt annat plan.

Jag har alltid varit mån om andra, mer än vad jag har varit om mig själv. Men Idag har jag förståelsen att allting måste börja hos mig själv innan jag kan ge det till andra, respekt, tillit och förståelse bla.

Jag har mött väldigt intressanta människor innan mina studier och även under studierna, som har varit till stor hjälp för mig att ge förståelse och lärt mig massor.

Här om veckan ringde telefonen mitt i natten, flera gånger. Jag vet att jag aldrig kan svara och det vill jag inte heller. Men personen bakom dessa missade samtal har nog varit grunden till att jag bestämde mig att söka min utbildning. Dessa samtal pågick varje kväll / natt i flera års tid men har nu avtagit till ca 1 gång om året...
Idag kan jag se tillbaka och få förståelse och även ge respekten till den personen men jag vet att jag inte kan göra någonting där.
Jag Har lärt mig att inte ge för mycket av mig själv och inte ta ansvar för andras handlingar.

Vi människor är fria och har val som vi ansvarar för, där efter kommer alltid en konsekvens som antingen är negativ eller positiv beroende på. Det är aldrig fel att be om hjälp när det behövs för det är inte meningen att vi ska bära allt själv.

Idag kan jag hantera allt på ett annat sätt, jag är professionell inom mitt yrke och på min fritid är jag mig själv och tillbringar tid med det jag värdesätter och väljer bort personer och saker som inte tillför något positivt. Det är viktigt att fylla fritiden med saker som man uppskattar för att orka resten av det som tillhör.

Det som är spännade är att det du upplever om dig själv upplever någon annan helt annorlunda.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards