tooe

Alla inlägg den 17 juni 2015

Av tooe mjau - 17 juni 2015 00:13

Böcker... vi kan läsa oss till det mesta idag, mår du dåligt ? Läs denna! Eller vill du bli rik ? Läs denna ! Eller vill du lära dig pyssla ? Läs denna !

Jätte fint att det finns böcker och personer som vill lära ut till andra... men oavsett så kommer det aldrig att kunna läsa sig fram hur man ska göra i precis alla situationer.
Självklart om man har funderingar kring något som man känner att man behöver bli bättre på, få inspiration eller nya sätt/tekniker att prova för att försöka nå eller komma dit man vill.

En del råd på vägen går att snappa upp, men allt... svårt att tro.
Eftersom vi alla är olika individer och reagerar olika på precis alla situationer och händelser så nej...

Jag har läst en del böcker och några har faktiskt handlat om vart man lägger energin i olika slags tankar, attityder och händelser... Många har fungerat men situationen blir inte helt löst bara för lite genom läst litteratur... utan allt gjorde jag på eget initiativ av egen vilja.

Thats me...

Ibland så önskar jag att jag skulle ha gått igenom allt som precis alla har gjort för att jag verkligen ska kunna förstå på alla plan. Men frågan är om jag hade lärt mig någonting då ? Vad hade jag då fått för nytta av att möta nya människor om dom inte kunde lära mig något eller försöka förklara i den mån som det går ?
Det hade varit ganska fattigt om jag kunde allt... men ibland hade det allt varit en styrka (i ytterst få fall)

Du kan aldrig säga att du förstår precis hur någon annan mår eller känner sig... det har du ingen aning om. Om flera personer sitter i ett rum och någonting händer så skulle de säga olika saker för alla upplever olika.

förståelse där emot, känslan att kunna sätta sig in i.

fast konstig nog så finns det många tillfällen jag kan sätta mig in och känna igen mig mycket i även om det inte är samma sak.

Jag kom ihåg ett tillfälle som jag var väldigt ledsen, jag grät och var helt förtvivlad... där av personen som satt bredvid mig tvångs krama mig och säger sedan därefter : jag vet hur du känner, jag förstår precis.

fel !

Att slänga sig över någon, i detta fall mig gör man inte.. sen så kanske vi hade tagit samma beslut fast på två olika villkor och helt olika stadiet i livet som gör att det inte är samma.

är jag över tydlig nu ?! Vad bra !

Det jag ville säga var egentligen... lyssna på dig själv, ta till dig de råd som du tycker är bäst för dig på vägen, men när allt kommer om kring så är det din vilja som styr vad handlingen blir och där efter konsekvensen !

Det viktigaste är att du följer din tro på vad som är bäst för dig.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards