tooe

Direktlänk till inlägg 2 maj 2015

&

Av tooe mjau - 2 maj 2015 13:13

Veckan liksom de 3 tidigare har varit kaos.. rent mentalt. Det rörde ihop sig totalt och jag tappa greppet.. men i tisdag gjorde jag ett beslut, jag tacka nej till ett erbjudande och sa även upp mig i måndags, där efter så försvann den stressen som jagat mig en tid.

Det var någon som sa till mig en gång att i det måendet man är i ska man leva ut fullt ut för att sedan ta ett steg ur det. Han var klok för just så är det. Även att tillit till allt är viktigt, att lita på sin känsla och tiden runt om kring.

Varje motgång gör en starkare oavsett om det är i ensamhet eller i en relation.
Jag känner mig starkare i att jag vet vad jag vill och jag tänker satsa på det. Jag har arbetat med olika saker tidigare som jag då fick finna mig i och idag vill jag göra någonting för mig, som jag tror på och vara på platser som jag känner att jag kan göra en skillnad.
Jag är tacksam för alla olika yrkes kategorier som jag gått igenom för att komma på vad jag ville göra i framtiden.

Den där fredags passet i ett finare område i Linköping satt jag och putsade en familjs duschkabin... där slog det mig "jag vill arbeta med människor och stärka dom, psykolog ? Ja jag vill bli psykolog!!"

I den duschen för ungefär 4 år sedan kom jag på det... Idag är jag inte psykolog men mitt arbete som behandlingsassistent inom psykosocialt arbete får duga, jag vill detta !

Nu sitter jag och laddar inför ett dygns pas, första gången jag arbetar där och det ska bli riktigt spännande. Ingen stress, nervositet eller ångest. Jag ska arbeta på den verksamheten som jag vid första tillfället jag satt min fot kände att här vill jag vara.

Det känns jävligt bra och det ska bli så sjukt jävla roligt att lägga ett dygn på ett jobb som inte tar emot att gå till !

Jag är så glad över detta !!

Ska börja packa lite och dricka lite kaffe och så.

Sen så ska jag berätta något mer häftigt ! Igår var jag hos Jenny och tattuera mig, fortsatte på armen och med bläckfisken som jag hade ångest att fortsätta med då det gjorde så jävla ont ! Jag datt där i 2 timmar, helt död.. plötsligt kom hennes pojkvän in och frågade om jag var finne... för att jag var så cool i smärtan "haha nä Towe sitter i 2h sen blir hon gnällig" svara jenny. Då frågade han om jag kunde sätta en färg på smärtan "röd", vilken smärta har du i tummen ? "Grå" kan du göra tummen blå, att du andas genom tummen som är blå och andas genom den andra tummen och låtsas att den andra tummen blåser ut blå rök när du andas ut ?

Jag gjorde det och helt otroligt... smärtan minskades med 50%.
Innan satt jag och fundera över om det här blir det sista tillfället... men haha det blir flera tattueringar !! ;)

Så snart är armen klar, då är det benen kvar !

Men men.. ha en fin lördag !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

*

Av tooe mjau - 9 juni 2017 10:30

Tiden går fort och det var säkert över ett halvår sedan jag skrev någonting? Jag var bättre förr helt enkelt... På att skriva av mig och att vara mer noggrann med uppdateringar. Men huvudsaken är att jag gör det nu, när det är tid för det och att...

<3

Av tooe mjau - 21 september 2016 06:22

Vissa morgnar är tidigare än andra, rätt skönt att bara känna att tid finns för att bara lägga sig och bara va efter frukosten. Mys att det är lite mörkt ute fortfarande, det finns ju en charm med alla årstider. Ska försöka göra ordning mig om...

^

Av tooe mjau - 2 september 2016 16:05

Påväg, på ett tåg ! Det var länge sedan som jag åkte tåg nu och speciellt ensam ! Så lite konstigt känns det att åka själv - saknar min Fredrik redan! Men helgen kommer att gå väldans fort, så jag kommer att överleva ! Är på väg "hem" till Norrkö...

*

Av tooe mjau - 30 augusti 2016 09:43

Höst, det låter lite deppigt.. Men jag tycker om hösten ! Den är så mysig ! Jag träffa en tjej för ett par år sedan under min utbildning som på nått sätt lärde mig att tycka om hösten och vilket mysig period det faktiskt är. Tjejen hade ljuslyktor i ...

+

Av tooe mjau - 4 augusti 2016 20:46


Tare lungt i soffan... Är för jävla stolt över mig själv som faktiskt lagat mat, tvättat och ordnat... Jag är ganska trött nu för tiden och har liksom inte haft den orken att fixa lika mycket som innan Men nu så ! Imorgon är det fredag IGEN ! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards