tooe

Direktlänk till inlägg 19 april 2015

&

Av tooe mjau - 19 april 2015 17:56

Varit i soffan ifrån att jag vaknade tidigt imorse, funderat och tänkt.
Den senaste tiden har allt varit som en svart hål för mig.. allt slukas och jag hajar ingenting. Om jag säger att det inte är stressigt just nu så ljuger jag. Men jag får ta det som det är här och nu. Det mesta löser sig och någonstans känner jag det.

Mitt i allt detta när jag väl hinner och andas och får tid för mig själv så kommer jag på hur ibland jävla dum jag är. När jag är stressad slås min negativa sida upp och jag ser ingenting annat och på nått sätt känner jag mig så nonchalant mot allt som faktiskt finns i mitt liv.

Jag kan ju bara ta och börja med att hade jag inte haft min mamma så hade detta för det första aldrig gått. Hon ställer upp för mig och hon tror på mig, hon stöttar mig och ibland kan hon va riktigt hård... fast nu när jag ser på det så är hon jävligt rättvis och hon säger det som behövs för att jag ska komma på banan igen när jag hamnat i en svacka.
Jag har även stor suport ifrån min fantastiska pojkvän, han är alltid så positiv och glad, han tror på mig också. Jag är imponerad av hans tålamod när det gäller mig då jag vet hur fruktansvärt barnslig jag kan bli när jag väl är där nere och är rädd för allt och ingenting... haha för så är det, jag ställer alltid in mig på katastrof inför varje ny stor grej som ska hända i livet... iallafall när det gäller nya jobb utan kontrakt som är oskrivet. Han finns där jämt inte alltid fysiskt men på telefon och förmedlar och ger mig så mycket ... han är bäst och mitt problem är väl att jag aldrig tidigare haft en förhållande med någon som tror på mig så visst är det jävligt ovant men jag uppskattar det så mycket !

Mina otroligt fina vänner, alla är så olika och inspirerar mig hela tiden på olika sätt, det är det som är så bra ! Jag har många gånger sagt att jag är så tacksam för tålamodet, det är jag verkligen. Dom står ut med en sån som mig som alltid går på högvarv och funderar på vilken fot jag ska sätta härnäst. Jag har nog aldrig tänkt på hur mycket som de faktiskt ger mig bara av att finnas där. Jag har aldrig krävt något det är liksom så vilkorslöst, jag älskar det.

Såna dagar som just idag slår det mig att jag har egentligen ingenting att vara ledsen över eller frågande till... jag har allt jag behöver varjedag och jag är så otroligt bortskämd. Blir arg på mig själv när jag tänker efter... så onödigt och egoistiskt.

Men visst... livet är svårt ibland oavsett orsak, det är viljan som är så stor och osäkerheten på vart jag börjar att lägga resurserna någonstans som trasslar till det. Jag ska lyckas, det bara är så. Men att ligga och grubbla och övertänka har jag ingenting för.

Tack för stödet och tack för att ni finns, för hur än, jag skulle inte fixa en dag utan er i mitt liv och ni vet vilka ni är !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

*

Av tooe mjau - 9 juni 2017 10:30

Tiden går fort och det var säkert över ett halvår sedan jag skrev någonting? Jag var bättre förr helt enkelt... På att skriva av mig och att vara mer noggrann med uppdateringar. Men huvudsaken är att jag gör det nu, när det är tid för det och att...

<3

Av tooe mjau - 21 september 2016 06:22

Vissa morgnar är tidigare än andra, rätt skönt att bara känna att tid finns för att bara lägga sig och bara va efter frukosten. Mys att det är lite mörkt ute fortfarande, det finns ju en charm med alla årstider. Ska försöka göra ordning mig om...

^

Av tooe mjau - 2 september 2016 16:05

Påväg, på ett tåg ! Det var länge sedan som jag åkte tåg nu och speciellt ensam ! Så lite konstigt känns det att åka själv - saknar min Fredrik redan! Men helgen kommer att gå väldans fort, så jag kommer att överleva ! Är på väg "hem" till Norrkö...

*

Av tooe mjau - 30 augusti 2016 09:43

Höst, det låter lite deppigt.. Men jag tycker om hösten ! Den är så mysig ! Jag träffa en tjej för ett par år sedan under min utbildning som på nått sätt lärde mig att tycka om hösten och vilket mysig period det faktiskt är. Tjejen hade ljuslyktor i ...

+

Av tooe mjau - 4 augusti 2016 20:46


Tare lungt i soffan... Är för jävla stolt över mig själv som faktiskt lagat mat, tvättat och ordnat... Jag är ganska trött nu för tiden och har liksom inte haft den orken att fixa lika mycket som innan Men nu så ! Imorgon är det fredag IGEN ! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards