tooe

Alla inlägg den 25 mars 2015

*

Av tooe mjau - 25 mars 2015 19:52

Jajjamänsan Då börjar examinationen lida mot sitt slut och vi är typ klara, vi ska ha en telefonkonferens imorgon jag och Lina så slipper hon åka så långt. Jävlar vad kul vi har haft under tidens gång och det har inte varit några sura miner under tiden. Så härlig människa !

Lina kommer vara en av de personer som jag kommer att sakna när flyttlasset går härifrån !

"Tänk vilken ångest vi fick första året när vi fick höra om den här uppgiften " sa jag förut, men båda var överens att det var inte alls så som vi trodde då... liksom allting är lättare nu än i början.
Fick lite beröm båda två förut av en lärare som tycker att vi är duktiga i våra texter i tentor och att vi verkat har lätt för det... allt har verkligen utvecklats fast man inte tänker på det själv !

Väl hemma så började jag att packa ner lite i kartonger... känns väldigt konstigt, som att hela min bubbla rivs ner IGEN. "Du kommer väl sakna värmland ändå?" Klart att jag kommer, det har på gott och ont givit mig så mycket likaså här mer än vad jag tänkt på !

Jag kommer ihåg hur jag resonera när jag precis flytta hit "jag är här för utbildning inte för att få nya vänner, får jag det så är det bara en bonus" vad bitter jag lät.. men faktiskt det var mitt syfte ifrån början. Jag trodde att jag hade allt jag behövde men under tidens gång har jag lärt känna nya personer och kan referera vissa som mina vänner och det är jag så glad över.

Jag har lärt mig så mycket utav mig själv och med hjälp utav andra... att börja on ifrån noll, komma på vem jag är här och nu, vara öppen och tänka positivt, skita i sånt son inte har någon större betydelse och lärt mig att prata om saker som jag tycker är jobbigt.

Tidigare kunde jag spendera flera dagar att sitta hemma och tänka, vara långsint och inte ge någon förklaring till varför jag var ledsen, jag la allt negativt på mig själv, kunde inte stå upp för mig själv och kunde inte heller då ge mig själv eller andra den respekt som behövdes...jag hade svårt att uttrycka mig och jag var väldigt blyg.

Jag skulle kunna skriva en hel bok om vad jag själv upplever som jag uppnått ... det är så sjukt häftigt att jag verkligen har ändrats till någon som jag älskar och trivs med och även fått ta del av den lärdom som skolan har givit mig och människorna runt om !

Det Jag uppskattar allra mest är att jag lärt mig att lita på människor och fått en mer positiv blick på omvärlden och istället för att döma en person efter ett beteende försöka istället sätta mig in i andras situation som kan förklara vara de uppför sig på visst sätt som istället ökar förståelsen för den personen. Vi uppför oss olika beroende på hur vi mår och vilka omständigheter vi befinner oss i.

Jag kommer säkert att skriva många fler inlägg över min resa och jag tycker att det har varit värt allting som jag har riskerat och förlorat när det gäller relationer, jag har lärt mig något ! :)

Ska dra och träna nu ! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards