tooe

Alla inlägg under februari 2015

<3

Av tooe mjau - 16 februari 2015 13:11

Jag blir alltid lika fashinerad av han ! Han som får mig så fruktansvärt kär, han som får mig att vara lugn och glad - världens finaste Fredrik.
I helgen har jag för första gången åkt längdskidor, vilket var svårare än vad jag hade föreställ mig, första "backen" som var lite lutning men för mig som ett stup skrek "vi kommer att dö!" Och fick ett leende av en tant som tyckte att jag överdrev ;) det gick bra iallafall och jag överlevde ! Fredrik var jätte duktig och var lila tålmodig som alltid - han hjälpte mig upp när jag lyckades att korsa skidorna och föll hejdlöst framför ett barn... vilken action ! Men det var jätte kul ! Han kan min fina !

Där efter åkte vi och tog en promenad i fina vädret i ett naturreservat, jätte fint och mysigt !
Vi träffa en häst där som vi klappa och så där, haha vi hade tyvärr ingenting att bjussa på... så hösten gick vidare till nästa besökare.. ;)

Efter den mysiga promenaden så fika vi på ett ställe i närheten, jätte mysigt.

Åkte Sen och lagade mat, han är sjukt duktig på mat alltså ! Säg något som han inte kan liksom ? Han är bäst !
Efter maten så bada vi, han var väldigt hemlig.. så där "där får du inte gå in" sa han innan... men tillslut så fick jag gå in, han hade tänt ljus och fixat frukt och köpt blommor och skrivit ett jätte fint kort. En jätte fin överraskning, det finaste någon någonsin gjort för mig, han är så otroligt fin ! Det finns inga ord !
<3

<3 <3 vi avsluta kvällen med melodifestivalen och massa mys. Vilken fin alla hjärtans dag <3

Söndagen blev det skridskor, vi åkte på sjön i närheten där de hade plogat upp ett spår, en lika fina dag i solen och jag skrek när isen lät som den skulle spricka, haha vilket äventyr ! Sen så laga vi mat och spelade vi bingolotto.

Tog lite sovmorgon imorse, ska jag vara ärlig så vill jag inte åka hem... men nu så sitter jag på tåget och närmar mig katrineholm.

jag är så tacksam för allt, för att jag träffat världens finaste som är min pojkvän, han som alltid får mig så glad och som jag saknar så otroligt mycket. Han som jag är så fruktansvärt kär i <3

Min fina Fredrik <3 tack för en väldigt fin helg ! <3

Av tooe mjau - 13 februari 2015 18:21

Då så, då knyter jag ihop veckan och är på väg till helgen ! Efter en ganska seg start i måndags så har jag faktiskt vaknat och är rätt nöjd med att jag var pigg och alert under dagen som bestod utav en grupp tenta och det gick bra tror jag ? Jag hade roligt under tiden så det var själva huvudsaken och vi var överens !

Gick faktiskt upp tidigare än vanligt för att jag skulle hinna vakna och va aktiv.

Men nu så är det slut i kursen och det ska bli skönt att få komma iväg och träffa sötnos igen, mihi ! Äntligen !

På måndag är det ny kurs : kriminalitet & avvikande beteenden - ska bli jäkla intressant. Varför har dom dröjt så länge med dessa spännande kurser för ?? :)

Men men ! Ha en fin helg och alla hjärtan dag !!

*

Av tooe mjau - 11 februari 2015 18:24

En ledig dag, jag vaknade av att solen sken - vilken grej, när såg man solen senast ? Jätte härligt att den hittat tillbaka hit !

Har mest legat på soffan och vilat upp mig, inget vettigt alls.. kom iväg till gymmet där jag tog i för kung och fosterland, när jag kände mig nöjd sprang jag till affären och handla.

Idag blev det banan pannkaka till käk ! Har varit sugen sedan en klasskompis snacka om det i veckan...

I eftermiddag kommer tjejen som ska ta över min lägenhet, när det bär av här ifrån.
Antingen 1/5 eller 29/5 ingen som vet än men en sak är säker - jag drar !

Känns bra, fast endå så konstigt... tiden jag längtat efter som då kändes så långt fram har tillslut kommit ändå fram hit. Här har jag verkligen slagits med mig själv, att acceptera och lärt mig så mycket. Jag prata så länge om att ge mig iväg ifrån Norrköping, så länge så jag själv trodde att det aldrig skulle hända... att jag skulle bli fast och aldrig komma ur.
För visst var det tufft dem dagen mamma krama om mig här nere på gatan och tog till sist sin bil och åkte tillbaka till Norrköping... då grät jag och jag insåg att det skulle bli tuffare än vad jag föreställt mig. Jag var ju tidigare tjejen som jobbade så mycket som jag kom över och var aldrig hemma... jag var beroende av att ha sällskap hela tiden... Vilket bettyde att jag umgicks med många människor som egentligen inte höll någon större funktion i mitt liv rent positivt... bara att jag slapp att vara ensam.
Idag tycker jag det är skönt att vara ensam och tillåta mig själv att vara hemma en hel dag för att jag känner att jag behöver det, jag umgås inte med människor som inte bidrar till något positivt i mitt liv längre och jag bryr mig inte heller om småsaker som inte betyder något.
Jag har börjat att respektera mig själv och faktiskt älska mig själ.
Något som jag aldrig gjort innan.
Jag Har för första gången kunnat känna vad saknad innebär, vilka människor som för mig är väldigt viktiga.
men det bästa av allt är att jag tar till vara på allt på ett sätt, lära sig att hushålla ned tiden innan man behöver säga :hej då:

Listan kan göras lång, men jag vet att om jag inte hade flyttat så hade jag aldrig lärt mig så mycket om mig själv som jag gjort här. Göra något för min egen skull. Jag är så tacksam för denna tid i skolan - allt som jag lärt mig och saker som jag spinner vidare på... finns inga ord.

Men livet är för kort, tiden här är snart ute och det är snart dags att börja jobba med det som var tanken - att hjälpa individer, på alla sätt som går ! Jag som behandlingsassistent/pedagog & boendestödjare - fy fan vad spännade !

Av tooe mjau - 10 februari 2015 13:42

Hej kompisar !

Nu först har jag vaknat till liv, imorse var hemskt... vaknade kl 6.00 och lyckades somna om fram till 07 30 då mamma ringer och vill prata på vägen till jobbet... haha !! Hon märkte den dåliga responsen och trodde jag var vaken... somna om till 8.00 då det var dags att stiga upp...
Vad hemskt !

Jag var halvt död i skolan och orkade mest sitta på stolen... allt annat fanns inte... jag förstår inte varför jag ska vara såhär trött ?

Efter skolan skulle jag gått och tränat men jag valde att gå hem och lägga mig på soffan...

Tänk att det kan ta flera timmar efter jag stigit upp för att vakna ?
Jag tror jag stannar i soffan idag.. bara för att jag kan, känner mig inte så värst trevlig... Såna här dagar borde inte få existera.

Vart är min fredag som jag längtar till ??
Vart ?

Ikväll ska jag se till att snabba på veckan och fortsatta i ett högt tempo så det bara är att sätta sig på tåget efter grupp tentan fredag eftermiddag... mot min sötnos !!! <3 SÅ DET SÅ !

*

Av tooe mjau - 9 februari 2015 12:37

Sådär då ! Då var en ny vecka i bruk och ibland eller nästan alltid går tiden för fort !

Veckan som varit hann jag med att umgås med Emelie, kaffe och biljard och snack :)

Pappa och jag hade film kväll fredag, blev så sent att jag sov kvar på soffan, jävla trevligt. Lördagen gick vi hem till farmor och umgicks och kollade i foto album och myste.

Efter fikat åkte jag och träffa Madde, vi tränade så vi knappt visste vad vi hette efteråt ! Jävla najs ! Somna fint i soffan :)

Söndag drog vi och klättra och avslutade med badminton ! Dä ni !! :)

Idag åkte jag hem, Nu ligger jag i min Soffa och tar det lugnt.. Jag ska springa ett par km sen, 9 km till Jonas och dricka lite kaffe och snacka skit.

Ikväll blir det att städa och träna... det ska komma en tjej och titta på lägenheten i veckan....

2 år ? Ja det hat gått fort ;D


Hejs !

*

Av tooe mjau - 9 februari 2015 12:37

[Bild]

Sådär då ! Då var en ny vecka i bruk och ibland eller nästan alltid går tiden för fort !

Veckan som varit hann jag med att umgås med Emelie, kaffe och biljard och snack :)

Pappa och jag hade film kväll fredag, blev så sent att jag sov kvar på soffan, jävla trevligt. Lördagen gick vi hem till farmor och umgicks och kollade i foto album och myste.

Efter fikat åkte jag och träffa Madde, vi tränade så vi knappt visste vad vi hette efteråt ! Jävla najs ! Somna fint i soffan :)

Söndag drog vi och klättra och avslutade med badminton ! Dä ni !! :)

Idag åkte jag hem, Nu ligger jag i min Soffa och tar det lugnt.. Jag ska springa ett par km sen, 9 km till Jonas och dricka lite kaffe och snacka skit.

Ikväll blir det att städa och träna... det ska komma en tjej och titta på lägenheten i veckan....

2 år ? Ja det hat gått fort ;D


Hejs !

*

Av tooe mjau - 6 februari 2015 09:26

Torsdagen Bara rullade på och helt plötsligt så vart det kväller ?

Jag ringde en massa samtal igår, fick mail och bara sådär så blev jag helt upprymd och glad. Egentligen Så tror jag inte på mail kontakt när det gäller jobb utan att ett samtal gör det hela mycket enklare och definitivt trevligare.

Jävla bra !

Igår blev jag på kvällen ensamstående med hund, madde hoppa in och jobba natt så jag bestämde mig för att ta en långpromenad med vovven på kvällen. Söderköping är en fin liten, by ? Stad kan jag nog inte kalla den då den fyller lika många invånare som i min by ;)
Men iallafall.. vi gick i kylan och myste oss bort bland de gammla husen, slussen och vid kanalen. Söderköping by night är då någon extra. Mysfaktor på max !
Under vår promenad stötte vi på ett gäng ankor som låg och sov utmed vattnet... helt plötsligt fick någon anka syn på hunden och hela gängen flög iväg... uff det var verkligen inte meningen att störa dom :(

Tillslut började jag tappa känseln i fötterna (som vanligt) då var det dags att gå hem och ta kväller :)

Har sovit jätte bra inatt, så skönt ! Det Har varit jobbigt ett par nätter innan då jag vaknat under natten och inte kunnat somna om fast jag varit jätte trött.

Men jag hoppas att det blir lika bra framöver som inatt !


Idag då ?
Jag Ska fortsätta med att söka lite jobb via mail (med uppföljning om ett par veckor via tele) åka in till stan för att fika med mamma och världens bästa studievägledare ( det slog mig nu att det var precis två år sedan jag fick världens bästa hjälp och stöttning av honom - som sagt världens bästa !)

Där efter så ska jag träffa min Emelie igen, vi ska lira biljard och dricka kaffe och snacka livet som vi alltid brukar göra !

Härliga fredag ! :)


Hoppas att alla får en fin helg !

Kram !

<3

Av tooe mjau - 4 februari 2015 23:48

Wish that I could stay forever this young
Not afraid to close my eyes
Life's a game? made for everyone
And love is a prize
<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards