tooe

Direktlänk till inlägg 1 februari 2015

:)

Av tooe mjau - 1 februari 2015 21:41

En helg avslutad med början av torsdag.

Satte mig på tåget rätt så tidigt för att jag hade tänkt att hinna med lite plugg innan det var dags att träffa Helen på stan. 

Mycket att läsa just nu men när jag kommit över ett par sidor så blev det plötsligt SÅ intressant... jag menar socialtjänstlagen, det står så bra förmulerat och jag har rätt många exempel att jämföra med utav vad jag hört och sett tidigare. Jävla bra bok faktiskt !


I Torsdags sprang vi på stan, jag som egentligen inte ska köpa mer kläder... MEN en tröja till ? Jag blev ju faktiskt kär i den redan förra veckan... sen att jag sa det till MAdde och hon fråga "varför köpte du den inte för då?" gjord ju inte saken bättre.. men tacksam för att hon sa så, för nu är den min !!! :)


Jag var i Norrköping och lekte, hade en fin kväll med mamma (DJ morsan) som skulle fixa lite ny musik till hockeyn, det var riktigt kul ! vi hitta en massa bra upptempo som passar bra till uppvärmningen. Hon är bra min mamma, jävla rolig också för den delen !


Fredagen var ju dagen, tid för tattuering hos Jenny ! Jävlar vad den tjejen kan och hon överaskar mig allt.. jag har under ett par gånger visat vad jag vill ha.. sen helt plötsligt förvandlar hon motiven till någon bättre. Något som jag även sa att Jag tyckte det var roligt ! Nu är armen på en god väg och det blir bara bättre och bättre, jag har faktiskt givit henne fria händer, så duktig och att sitta där i 3 timmar och snacka och bara ha skoj medans det gör ont är ju guld värt !! =) Ska dit i mars igen !


Fredagen bjussa på en massa roligt. Efter tattueringen så ringde jag farmor, vi drack kaffe och fika tillsammans och gick sedan igenom ett par gammla fotoalbum sedan 40 och 50-talet. Den stunden kunde jag varit i hur länge som helst, försvinna bort i svart vita fotografin, farmor berättar om allt.. jag blev så glad att höra allt hon hade att berätta om hennes ungdomtid och liv. Så otroligt fint ! uppskatta verkligen det ! Och sen se att hon med glädje stod och berätta och peka och liksom minnas allt... obeskrivilt <3 Tiden bara rann iväg och vi bestämde att vi skulle ta resten av fotoalbumen nästa gång - VAD JAG LÄNGTAR !

Sedan sprang jag hem till min pappa, vi satt och snacka om det mesta... så som vi alltid brukar att göra =) Självklart går tiden så fort så jag var tungen att bege mig ner till resecentrum och hoppa på tåget.

Efter bytet i katrineholm så möte jag Fredrik, vi hade ju fått turen att få platserna brevid varandra ! Lyckans ostar ! =) Tåg resan gick så fort, det som annars brukar gå så långsamt.. men inte då !

Hela helgen har varit lugn och fin, så där så att jag vänjt mig... konstigt !


Att nu sitta ensam här.. är väldans besvärlig. 

Samtidigt så uppskattar jag att det som jag just nu känner är så tydligt. Jag saknar faktiskt någon. Det är fint!


SÅ ifrån Torsdag - Söndag så har jag varit väldigt bortskämd, fått fint sällskap och bara positiv energi.haha det kanske bara är så här jag ska känna efter att ha haft det så bra.. jag menar man måste ha det tufft ibland för att känna när det vänder, visst <3


Men åter till verkligheten, jag borde göra mig iordning inför kvällen, försöka sova så jag kan skutta till skolan imorgon och återgå till allvaret - socialtjänstlagen !



Hare fint!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

*

Av tooe mjau - 9 juni 2017 10:30

Tiden går fort och det var säkert över ett halvår sedan jag skrev någonting? Jag var bättre förr helt enkelt... På att skriva av mig och att vara mer noggrann med uppdateringar. Men huvudsaken är att jag gör det nu, när det är tid för det och att...

<3

Av tooe mjau - 21 september 2016 06:22

Vissa morgnar är tidigare än andra, rätt skönt att bara känna att tid finns för att bara lägga sig och bara va efter frukosten. Mys att det är lite mörkt ute fortfarande, det finns ju en charm med alla årstider. Ska försöka göra ordning mig om...

^

Av tooe mjau - 2 september 2016 16:05

Påväg, på ett tåg ! Det var länge sedan som jag åkte tåg nu och speciellt ensam ! Så lite konstigt känns det att åka själv - saknar min Fredrik redan! Men helgen kommer att gå väldans fort, så jag kommer att överleva ! Är på väg "hem" till Norrkö...

*

Av tooe mjau - 30 augusti 2016 09:43

Höst, det låter lite deppigt.. Men jag tycker om hösten ! Den är så mysig ! Jag träffa en tjej för ett par år sedan under min utbildning som på nått sätt lärde mig att tycka om hösten och vilket mysig period det faktiskt är. Tjejen hade ljuslyktor i ...

+

Av tooe mjau - 4 augusti 2016 20:46


Tare lungt i soffan... Är för jävla stolt över mig själv som faktiskt lagat mat, tvättat och ordnat... Jag är ganska trött nu för tiden och har liksom inte haft den orken att fixa lika mycket som innan Men nu så ! Imorgon är det fredag IGEN ! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards