tooe

Direktlänk till inlägg 25 september 2014

<3

Av tooe mjau - 25 september 2014 13:44

Då var fredagen här då ^^

Redan ? JA ! jag är ju ledig på fredag ifrån skolan !


Idag är inte lik de vanliga torsdagarna som jag brukar att ha.

Nä, idag ska jag faktiskt åka tåg.

Det var länge sedan nu, 5 veckor sedan som jag var hemma... ÅH nej det heter inte hemma .. jag måste börja vänja mig att säga Norrköping, för det är inte mitt hem längre ^^


De flesta jag pratat med sedan skolan körde igång undrar om jag åker "hem" fortfarande...

Men nej, det gör jag inte för jag har inte den situationen längre.


Jag har inte längtat heller för den delen, tiden sedan maj har jag i stort sätt känt mig splitrad, som vanligt efter ett uppbrott som get mig nya funderingar - Vem är jag utanför ett förhållande och vem var jag inte i det ?

Uppbrottet var ju inte något som påverkade mig negativt, tvärtom. Men det finns alltid saker som kommer upp till ytan som måste reflekteras.

Jag ville inte direkt tillbaka i sommras, självklart ville jag få mer erfarenheter yrkesmässigt, det ångrar jag inte.. men själva livet ag har haft ville jag inte relatera till längre vilket jag tyckte var väldigt jobbigt.


Så när jag kom hem hit efter sommaruppehållet kände jag mig äntligen hemma och trygg, tid att byga upp mig själv och komma till rätta här, nu trivs jag !

"är du ensam?"

Jag ser det inte så längre, jag kör mitt race och jag ser mig aldrig som ensam. Jag har personer omkring mig på olika vis, men tryggheten är hos mig själv och inte någon annanstans - det är så jag vill ha det.

"va gör du efter skolan?"

JA, efter skolan är jag i stortsätt slut och tränar efterå och sedan går hem - laddar batterierna.


SÅ.. mitt liv är inte någon annans liv likt, jag menar vems liv är likt någonannans ? Precis.


Så Nej jag känner mig inte ensam och jag är inte sysslolös, det finns möjligheter att göra precis vad jag vill.


Det är en period nu, att hitta mig själv, lära mig och ta del utav andra personer runt om mig och det viktigaste jag är här är ju min utbildning. 2 år var en evighet för ett år sedan.. nu är jag snart färdig och förstår inte vart tiden tagit väen mer än att jag hela tiden ser utveckling med mig själv - Jag är inte den samma som i maj.. inte den samma som igår - Jag är jag fast bättre för varjedag som går.


Men idga är det iallafall dags att återvända, det ska bli riktigt kul att träffa människor som har varit med i mitt liv, saknat dom självklart - men dom finns oavsett om jag inte ser dom eller hör någonting ifrån dom på en tid.


Lite som jag är själv, jag kan inte och orkar för den delen inte heller att höra av mig varjedag... nej - jag har mitt liv liksom alla andra har deras. Villkorslös, det gillar jag.


Men innan jag hamnar i Norrköping så ska jag förbi vårdcentralen och sedan ta en tripp på stan :)



Det är en speciell dag idag också.. som jag aldrig kommer att glömma. Nej jag har inte glömt dig, kommer jag aldrig att göra. 1 år går så fort... för mig är du än idag odödlig <3 Hinner nog inte förbi att tända ett ljus idag, men imorgon ska jag förbi och säga hej och sitta en stund <3 Saknar dig ! Vi ses i en annan tid !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

*

Av tooe mjau - 9 juni 2017 10:30

Tiden går fort och det var säkert över ett halvår sedan jag skrev någonting? Jag var bättre förr helt enkelt... På att skriva av mig och att vara mer noggrann med uppdateringar. Men huvudsaken är att jag gör det nu, när det är tid för det och att...

<3

Av tooe mjau - 21 september 2016 06:22

Vissa morgnar är tidigare än andra, rätt skönt att bara känna att tid finns för att bara lägga sig och bara va efter frukosten. Mys att det är lite mörkt ute fortfarande, det finns ju en charm med alla årstider. Ska försöka göra ordning mig om...

^

Av tooe mjau - 2 september 2016 16:05

Påväg, på ett tåg ! Det var länge sedan som jag åkte tåg nu och speciellt ensam ! Så lite konstigt känns det att åka själv - saknar min Fredrik redan! Men helgen kommer att gå väldans fort, så jag kommer att överleva ! Är på väg "hem" till Norrkö...

*

Av tooe mjau - 30 augusti 2016 09:43

Höst, det låter lite deppigt.. Men jag tycker om hösten ! Den är så mysig ! Jag träffa en tjej för ett par år sedan under min utbildning som på nått sätt lärde mig att tycka om hösten och vilket mysig period det faktiskt är. Tjejen hade ljuslyktor i ...

+

Av tooe mjau - 4 augusti 2016 20:46


Tare lungt i soffan... Är för jävla stolt över mig själv som faktiskt lagat mat, tvättat och ordnat... Jag är ganska trött nu för tiden och har liksom inte haft den orken att fixa lika mycket som innan Men nu så ! Imorgon är det fredag IGEN ! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards