tooe

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2014

solsting

Av tooe mjau - 3 augusti 2014 22:10

Vart ska jag börja ?

Kanske mitt i ? är ju inte direkt i slutet än.. lär väl inte vara dags för det på länge.

Trodde aldrig att jag skulle nämna detta i en text, inte ens att tänka det men det är faktiskt så jag känner:

Det ska bli SÅ skönt att få komma hem snart, jag längtar hem !


Av de gånger som jag varit hemma nu under sommaren så har jag vid varje tillfälle som jag öppnat dörren och gått in fått den där känslans av att NU ÄR JAG HEMMA! Det är helt fantastiskt och faktiskt första gången det ens har uppståt.


Efter en lång dag med tankar och funderingar så har jag gått därifrån med massor.


Lite utav allt det som jag har lärt mig har gjort en viss skillnad i mitt liv. JAg mins vad min handledare på min LIA plats sa åt mig "efter detta så kommer du säkert att få en helt annan syn på..." Och faktiskt det har jag, vilket gör ganska ont i mig för jag liksom inte kan hantera det på ett annat sätt just nu... Jag behöver tid.

En person jag talade med sa mig även att detta är inte bara en utbildning utan man växer som person också.

Det kan jag hålla med om och väldigt mycket som har hänt har kommit upp till ytan och det är väl det som gör att jag ser allting på ett helt annat sätt.. även fast att det är en tid som jag aldrig kommer att få tillbaka, föresten så valde jag aldrig det. 

Här och nu är det som gäller, men det är jag som väljer VAD som ska stoppas där i.

Det var helt rätt i tiden.


Vet inte hur många gånger jag fått frågan, vet inte vad som är rätt svar nog.

Det förändras med tiden... 


Det jag kan få bekräftat nu i efter hand att det som skrek, som jag inte kunde få tyst på innan...

Det frösvann när jag lämna staden.


Han sa det till mig "du är där jag är fast för mig tog det väldigt lång tid att komma HIT... du är så pass mycket yngre än mig, du kommer att komma långt"


Det värmde, kanske är det så - jag har nog aldrig tänkt så mycket som jag gör idag.

Kanske är det min djupa sida som tagit mig hit.


Varför kastar jag hårda bollar på mig själv imellan åt ?

Varför har jag så svårt att se det som andra ser på mig ?


Jag är inte DÄR än, men en vacker dag så är jag det. 


3 veckor kvar, sen lämnar jag det här bakom mig. Utvecklas ännu mer och ser mig om.

Nej jag är inte HON längre... 

Alla dessa HON som jag varit...



Jag är jag nu, den jag länge har letat efter.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

*

Av tooe mjau - 9 juni 2017 10:30

Tiden går fort och det var säkert över ett halvår sedan jag skrev någonting? Jag var bättre förr helt enkelt... På att skriva av mig och att vara mer noggrann med uppdateringar. Men huvudsaken är att jag gör det nu, när det är tid för det och att...

<3

Av tooe mjau - 21 september 2016 06:22

Vissa morgnar är tidigare än andra, rätt skönt att bara känna att tid finns för att bara lägga sig och bara va efter frukosten. Mys att det är lite mörkt ute fortfarande, det finns ju en charm med alla årstider. Ska försöka göra ordning mig om...

^

Av tooe mjau - 2 september 2016 16:05

Påväg, på ett tåg ! Det var länge sedan som jag åkte tåg nu och speciellt ensam ! Så lite konstigt känns det att åka själv - saknar min Fredrik redan! Men helgen kommer att gå väldans fort, så jag kommer att överleva ! Är på väg "hem" till Norrkö...

*

Av tooe mjau - 30 augusti 2016 09:43

Höst, det låter lite deppigt.. Men jag tycker om hösten ! Den är så mysig ! Jag träffa en tjej för ett par år sedan under min utbildning som på nått sätt lärde mig att tycka om hösten och vilket mysig period det faktiskt är. Tjejen hade ljuslyktor i ...

+

Av tooe mjau - 4 augusti 2016 20:46


Tare lungt i soffan... Är för jävla stolt över mig själv som faktiskt lagat mat, tvättat och ordnat... Jag är ganska trött nu för tiden och har liksom inte haft den orken att fixa lika mycket som innan Men nu så ! Imorgon är det fredag IGEN ! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards