tooe

Direktlänk till inlägg 28 maj 2014

*

Av tooe mjau - 28 maj 2014 22:25

Jag vaknade till ett par minuter innan klockan, en knasig dröm... just en som kändes som verklig och i drömmen var jag verkligen i motsats till vem jag är egentligen... var arg på mig själv när jag vaknade.
Men det ordnade upp sig.
I skolan hade vi som jag och Madde kallar det "Frunch" = frukost innan lunch. Samt en uppgift att tala igenom ett par begrepp som stod på ett papper... en slags avslutning typ.
Vi gjorde klart rapporten idag som är godkänd *pjuh*.

Påväg en hem gick jag ihop med en klasskompis som skulle åt samma håll, alltid lika trevligt att prata :) fram tills bussen kom.
Jag hämtade mitt paket som jag nämnt tidigare och svängde förbi Sminkade affären som hade nedsatt pris på en ögonskugga som precis har tagit slut hemma, så det passade alldeles utmärkt.

När jag kom hem så slog det mig... ett läsår har precis snart passerat mig. Jag mins hur den sista veckan innan flytten var jobbig, när insikten kom att jag ska lämna mitt trygga liv som jag sprungit i så länge... det var riktigt otäckt med vetskapen om vad som skulle hända var noll. Nytt har aldrig varit min melodi...
Sen att lämna alla vänner, familj och den vackra staden till att bosätta sig någon annanstans där jag inte känner någon...

Det var mycket som snurrade i mitt huvud under den tiden och vid alla tillfällen jag hade roligt eller njöt så kom tanken 'ta vara på detta så länge du kan', den kom hela tiden.

Men här står jag nu, har inte varit på besök på länge i hemstaden. Men det är inget som jag direkt känner för? Självklart ser jag fram emot att få träffa och umgås med vänner som känner mig men någonstans känns det helt rätt att vara här också?
Ja, jag trivs faktiskt.

Mycket har förändrats för mig på en månad, många nya insikter och reflektioner på livet... sen var det ett tillfälle då jag talades vid med farmor, när hon sa 'snart ett år kvar sen får du flytta tillbaka' - då kom tanken "är det verkligen det jag vill?!".

Jag har sagt innan att jag ska återvända men jag väljer nu att låta det vara osagt.
Jag kan inte svara på om jag verkligen kommer att göra det. Jag menar, på bara en månad så har jag fått tillbaka min bästavän, Towe igen - ja alltså mig själv. Alla dessa visioner och önskningar som fanns innan då jag bestämde mig för att tacka ja till utb är tillbaka.
Jag kan aldrig vara säker på vad som kommer att hända, jag vill inte leva efter ett facit. Att leva med sig själv och enbart ha sig själv är ett heltids jobb... iallafall för mig. Så jag sätter som mål att jag ska gå klart utbildningen sen får resten visa sig.

Under resten utav denna dag så har jag städat, tvättat fönsterna och sorterat smutstvätten. Jag gav mig sedan ut på min löpar runda, sprang 1 mil på 56 min och det är fan i mej imponerande ! Klapp på axeln !

Resterande timmar av kvällen har jag bara varit och ätit polly.

Är inte livet fantastiskt ?
Joho ru !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

*

Av tooe mjau - 9 juni 2017 10:30

Tiden går fort och det var säkert över ett halvår sedan jag skrev någonting? Jag var bättre förr helt enkelt... På att skriva av mig och att vara mer noggrann med uppdateringar. Men huvudsaken är att jag gör det nu, när det är tid för det och att...

<3

Av tooe mjau - 21 september 2016 06:22

Vissa morgnar är tidigare än andra, rätt skönt att bara känna att tid finns för att bara lägga sig och bara va efter frukosten. Mys att det är lite mörkt ute fortfarande, det finns ju en charm med alla årstider. Ska försöka göra ordning mig om...

^

Av tooe mjau - 2 september 2016 16:05

Påväg, på ett tåg ! Det var länge sedan som jag åkte tåg nu och speciellt ensam ! Så lite konstigt känns det att åka själv - saknar min Fredrik redan! Men helgen kommer att gå väldans fort, så jag kommer att överleva ! Är på väg "hem" till Norrkö...

*

Av tooe mjau - 30 augusti 2016 09:43

Höst, det låter lite deppigt.. Men jag tycker om hösten ! Den är så mysig ! Jag träffa en tjej för ett par år sedan under min utbildning som på nått sätt lärde mig att tycka om hösten och vilket mysig period det faktiskt är. Tjejen hade ljuslyktor i ...

+

Av tooe mjau - 4 augusti 2016 20:46


Tare lungt i soffan... Är för jävla stolt över mig själv som faktiskt lagat mat, tvättat och ordnat... Jag är ganska trött nu för tiden och har liksom inte haft den orken att fixa lika mycket som innan Men nu så ! Imorgon är det fredag IGEN ! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards